• Tanina

Quinny buzz???

Ni som har en, e ni nöjd? Räcker de som en enda vagn?? Har ni upptäckt nåra nackdelar, isåfall vilka?? Däcket i fram e väl ett sånt där låsbart el? E de luftdäck? O kan man köra i lite tuffare mark, typ snö, grusväg osv..? Någorlunda? Sen undrar jag om "buzzboxen" som stod att den ingick, räcker de som skötväska? Många frågor..men jag har försökt leta lite på internet, o jag har inte hittat alla mina svar=/ Jättetacksam för svar=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-09 00:13:50:
    Glömde en fråga till...kan man ha en annan åkpåse till tro, el. e de deras som gäller?

• Svar på tråden Quinny buzz???
  • Tanina

Aha tack, tack=) Fast jag vill veta ännu mer!!! =)

• Blue Vapor

Haha, ja jag förstod det! Tyvärr vet jag inte mer

• Moonis

Jag e jätte nöjd o har man liggdelen oxå så kan man absolut använda den som enda vagn.
    E verkligen lätt o smidig. Däcket fram e låsbart o det e bara hjulen bak som har luft.
    Jag har bara kört i snöslask o det gick jätte bra.
    Buzzboxen tycker jag räcker perfekt till skötväska, det e den enda vi använder nu
    Många menar på att det bara får plats med regnskyddet i den men regnskyddet fäster jag ovanpå så har man allt med sig ändå. Sen har det ju kommit varukorg till den nu oxå, vilket e ett +.
    Sen tror jag att det inte spelar någon roll vilken åkpåse man har, har själv en annan.
    Bara man kollar måtten o sånt.

Sen skrev jag ju några nackdelar i den andra tråden men dom flesta grejerna går ju o lösa(kom jag på lite i efterhand ).
    Det enda man inte kan göra igentligen e att lägga dom på mage för o sova i sittdelen.
    Ska dom sova på rygg i sittdelen ska man va noga med att dom e fastspända.
    Sen kan det se lite läskigt ut när man lägger den i helt liggläge för det ser ut som den tippar bakåt. Men det e bara som det ser ut, kollar man från sidan så ser man att den e rak
    Sen e bromsen lite knepig men det skulle dom tydligen fixa på 06:orna.

I det stora hela tycker jag att det e en rymlig, smidig o snygg vagn

• Tanina

Tackar, tackar...ja, jag tycker vagnen e skiitsnygg!!! Vill verkligen a en sån=D Men behövde bara veta så att den e ok oxå, kvaliteten...jag förstod nästan att däcket i fram inte va luftdäck för de ser lite hårt o plastigt ut el. va man ska säga, de e inget du har märkt av? Att den lixom e hård o köra, el. hård för den som sitter i menar jag ju? Men så en vanlig annan åkpåsen borde alltså funka...o just de ja, e den så liten som den ser ut? Jämfört me andra tre-hjulingar jag sett ser så himla lång ut me enda hjulet i fram den här ser mer kompaktare ut, har jag rätt tro? Nån mer me erfarenhet av vagnen?

• Moonis

Lite skumpigare e det ju eftersom hjulet e lite hårdare. Samtidigt e det lite sövande oxå
    Den e liten o kompakt vilket e perfekt om man har liten bil mm.
    Nu har jag inte haft vagnen så länge så jag kan inte säga så mycket om kvaliteten än.
    Men quinny ska ju va bra kvalitet på.

• knäppgök

Moonis, jag har förstått att du är nöjd med denna vagnen. Jag behöver nog lite mer tid för att övertyga sambon om att det bör bli en sådan vagn. Har läst och visat alla gamla trådar på fl om den, men undrar också om det är fler som har erfarenheter av Buzz. Vi behöver snart bestämma oss

• Tanina

Ok, man skulle ju gärna vilja testköra vagnen, för jag vill ju inte att den ska va för "hård" så de skramlar o har sig...men vet inte om den finns här i närheten? Bor i gävle el. storvik rättare sagt...

• Tanina

Va in till babyproffsen här vi bor o frågade efter quinny buzz, dom hade ingen o så sa han att han trodde att de va brio som hade den, förut, men att dom va så typ "dåliga" på reklamationer o att dom hela tiden gick sönder så att brio inte längre vill ha dom???? Nån som hört nåt om de?? Jag e ju på väg o sälja vår vagn för o köpa en ny nu o jag måste bestämma mig!!!!

Svar på tråden Quinny buzz???