Hur gör man för behålla sin relation första året med barn?
Förra året i maj föddes vår dotter, två månader för tidig. Nu är denna historia super lång och det finns mer därtill men vill egentligen bara veta hur gör man för att inte bråka så mycket första året?? nu har det gått 8 månader men vi grälar i stort sätt hela dagar, han jobbar 14 timmar om dagen 4-5 dagar i veckan och halva resten av dagarna, han är sällan hemma och när han är hemma så bråkar vi, säger saker som vi egentligen inte menar och så åker han tillbaka till jobbet och jag sitter där 24/7 med min dotter igen. Jag älskar min dotter till döds men jag börja bli så trött nu och känner att jag tappar det när som helst, jag vill bara att vi alla ska må bra, tror inte min man mår bra heller, han väljer nog att vara på jobbet än att vara med mig just nu. Känner mig så ensam. är det någon där ute som upplevt samma som har kommit igenom första året ???
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 19:49
jo det är klart han vill ha en ralation till sin dotter, han älskar sin dotter! men han har fått en platschef som han har ett stort ansvar för och han har behövs mycket på jobbet, men jag tror ochså att det är jobbigt hemma och då är det lättast tror jag att gömma sig på jobbet.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 20:31
Jag mår inte bra att han jobbar så mycket, Jag kan förstår honom till en viss del att han behövs på jobbet, men som jag tror och som man kommentera att han kanske inte var beredd på ett sånt stort ansvar med att skaffa barn. Han jobbar så mycket varannan vecka ungefär, andra veckan jobbar han lite mindre men alltid över 40 timmar. Jag går upp och ner, beroende på hur dottern har varit, mår hon bra och det funkar hemma med läggdags och mat och allt annat så skulle jag kunna mycket lugnare men så är det inte nu och det är svårt med att hålla masken.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 20:35
Hoppas att han längtar hem till oss snart för vi längtar efter honom jämt. Skulle vara skönt att han kom hem och jag fick sova lite för en gång skull. Han behövs hemma inte bara för att han ska ta hand om sin dotter utan vi hade en jätte fin relation innan dottern kom, vill inte att det ska vara dotterns orsak varför vi bråkar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 20:46
Visst försöker jag möta min mans arbete halvägs men det går inte varje vecka och det är utmattande, han kan prioritera så som jag gör när det gäller att mitt barn och min familj, när han är hemma ställer jag in fika, möte och allt möjligt bara för att få vara med honom. Barnvakt har vi inte än på grund av att jag ammar än och hon äter småportioner men det kombineras med ammning och nej hon tar inte flaska än :)