Hur gör man för behålla sin relation första året med barn?
Pja, att INTE glömma ens inbördes realtion är A och O, att åka iväg till jobbet så där skadar bara...
Att sitta i soffan ihop på kvällen och bara se på tv och ha kul ihop. Att dela en kram när man går förbi varandra, att inte bara pussas när man lämnar/kommer hem utan när man krockar i köket t ex...
Man ÄR trött och det ÄR kämpigt, men det är ännu jobbigare när man bara bråkar och glömmer varandra...
Om han nu måste vara på jobbet så kanske du istället ska visa en mer välvillig inställning? Inte belasta honom för att han är borta när han väl är hemma? Er dotter mår inte dåligt av att vara hos barnvakt då och då så att du får några timmar över själv.
Jag var ensam hemma med mina 3 största, själv på veckorna och maken var bara hemma på helgerna. Det var jobbigt och vi hade dessutom inte tillgång till någon avlastning. Jag satt fast med barnen 24/7*5 och ibland även på helgerna... Min man lät mig ha sovmorgon minst en dag och hjälpte mig så mycket han kunde och orkade så klart, när han var hemma...