Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
maken ska laga honungsglaserad kycklingfile, med ngn sås och potatiskroketter och så kokta morötter och sparris till det, en semla till efterätt skulle inte sitta fel
maken ska laga honungsglaserad kycklingfile, med ngn sås och potatiskroketter och så kokta morötter och sparris till det, en semla till efterätt skulle inte sitta fel
Här blir det grillad kyckling med grekisk sallad
Här blir det grekiskinspirerade pitabröd.. Dvs pitabröd fyllda med citronmarinerad grillad kyckling , grekisk sallad och tsatziki
fenomena: brukar göra pitabröden själva, men nu var vi lata så det blev köpe... Kycklingen gör vi också själva, jag lägger ägget och maken ruvar
Nej men strimlar kycklingfilé pressar över citron och steker (är fö jättegott på hela kycklingfiléer när man grillar) Gott och superenkelt! Gjorde ett minibröd till Widar också med bröd, gurka, tomat och sallad och så var han sysselsatt hela tiden vi åt...
H'r blir det allahjärtansmiddag som maken lagar för fullt
förrätt; www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=486359 (åt den på Nyår och säger bara mums!!!!)
huvudrätt; potatisgratäng och grillad oxfilé (han)/kyckling (jag) med greksallad
efterrätt: mascaponeglass (hur det nu stavas) ni vet den där de gör reklam för på TV när man ska blunda
Hade velat ha våfflor, men orkar inte grädda.. så maken köpte med thaimat - inte helt fel det heller - räkor i thaibasilikasås
maken steker oxfile för fullt, blir det + kroketter och bearnesesås + kokta morötter för hans del.. äter detsamma fast en tråkig färdig veggobiff så fantasilös var jag...
♥♥♥ Widar ♥♥♥