Inlägg från: mejram |Visa alla inlägg
  • mejram

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Nej, ordning på torpet!!! Nu har veckomatsedeln lyst med sin frånvaro under hela julen, så nu är det dags att börja planera sin vardag igen! Så jag lusläser trådarna och letar inspiration för fulla muggar. Och konstaterar att det inte förekommer speciellt mycket korv annat än i korv stroganoff. Jag som är så himla sugen på korv idag, ingen som har någon bra idé? Annars har jag skrapat ihop en vecka som blir som följer:

mån: korv i någon form
    tis: potatis och purjolökssoppa med kikärter och hembakt bröd
    ons: fiskburgare med bröd, grönsaker och yoghurtsås - jättebra att göra på fiskblock - emmamaria! mixa fisken med ett ägg och lite kryddor efter smak och forma burgare - man kan ha i lite mjöl i smeten också.
    tors: mumus berömda moussaka
    fre: kycklinggryta (får se vilka grönsaker som ser roliga ut på affären innan jag bestämmer hur den ska bli) med ris

• mejram

Det bidde currykorvgryta och pasta till det - rätt gott faktiskt

• mejram

I kväll blir det fiskbullar och potatis för mig och dottern - får passa på när pappa är borta

• mejram

Korv stroganoff och fullkornsmakaroner. Kanske ska göra lite rostad paprika till...

• mejram

Grekiska köttbullar med tzatziki och lite ugnsrostade rotfrukter till det om vi vågar oss ut till affären i snöstormen....

• mejram

rester..... köttgryta från i söndags med dinkel och broccoli som var kvar från fisken i tisdags.....

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!