• Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
  • Little Ms Chatterbox

Stekta Kasslerskivor i botten på en ugnsform, potatismos utspritsat runt kanterna och Bearnaisesås i mitten.
    Moset blir bättre om man tar olja istället för smör/margarin, bara lite mjölk och knäcker i ett ägg. för att få finare färg och variation på moset kryddar jag med chili och paprikapulver.
    Gratinera i 225´i ca 15 min. Går att förbereda, smakar smarrit!!!

• Zabina

Åhh!! Håller på att packa så det står mig upp till öronen... imorgon flyttar vi härifrån, så idag orkar jag nog verkligen inte laga nått. Tror det får bli nån hämtmat!

• mosterYster

Vi ska köpa sniglar och gratinera i vitlökssmör (mummmmmms!!) och till huvudrätt serveras min härliga lammstek med massor av rosmarin, timjan och VITLÖK. Tillbehören blir små toasts med gratinerad chèvre med tryffelhonung samt en gratäng på zucchini, tomat och lök (och vitlök ). Och förstås det sedvanliga fatet med olika grönsallader, körsbärstomater, lök, gurka, paprika och färska champinjoner... och - dare I say - ett gott rött i glasen!

• Danbala

mosterYster:

Jag kommer och hälsar på! :-P

Jag har aldrig ätat sniglar. Hur är konsistensen?

• kassio

Vi hann inte äta middag igår (det blev mackor tillsammans med fikagäster) så idag blir det vad vi planerade för igår: Spaghetti med ost-, skink- och paprikasås.

• Sånglärkan

Wow moster Yster!!! Jag måste springa iväg och se vad jag har på veckomenyn...

Öööh. Laxfilé Kreta står det (Lax under ett täcke av feta och oliver). Inte fy skam det heller men nog blir min lax något mer blekrosa i färgen när jag läser ditt inlägg

• mosterYster

Du är så välkommen

Konsistensen på sniglar... tja, i och med att de inte smakar något i sig själva så kan du föreställa dig att du äter något som konsistensmässigt är som... ehhh... en skalad kärnfri vindruva (???) MEN smakar vitlök och saltat smör (två av de mest himmelska smaker som finns!) Svårt att beskriva dock, sniglar känns som sniglar och om det fanns något annat som kändes likadant så vore det ju inte lika speciellt med de där escargottsen

• mosterYster

Sånglärkan Ja, fredagar måste man ju ta ut svängarna litegrann... Maken satt och dreglade när jag föreslog denna meny. Lax var det längesen vi åt förresten, du och Danbala inspirerade mig just att grilla lax nån dag här... jag tycker att det är så svårt med tillbehör, dock! Kanske pepparrotsvisp, eller varför inte wasabi utrört i lite gräddfil eller crème fraîche? *funderar* Nån som har tips på roliga tillbehör till grillad lax?

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!