• Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
  • mejram

Nej, ordning på torpet!!! Nu har veckomatsedeln lyst med sin frånvaro under hela julen, så nu är det dags att börja planera sin vardag igen! Så jag lusläser trådarna och letar inspiration för fulla muggar. Och konstaterar att det inte förekommer speciellt mycket korv annat än i korv stroganoff. Jag som är så himla sugen på korv idag, ingen som har någon bra idé? Annars har jag skrapat ihop en vecka som blir som följer:

mån: korv i någon form
    tis: potatis och purjolökssoppa med kikärter och hembakt bröd
    ons: fiskburgare med bröd, grönsaker och yoghurtsås - jättebra att göra på fiskblock - emmamaria! mixa fisken med ett ägg och lite kryddor efter smak och forma burgare - man kan ha i lite mjöl i smeten också.
    tors: mumus berömda moussaka
    fre: kycklinggryta (får se vilka grönsaker som ser roliga ut på affären innan jag bestämmer hur den ska bli) med ris

• Nanne

emmamaria, Jag brukar lägga fisken i ugnsfast form och salta och peppra den. Sedan blandar jag creme fraiche med dragon och brer över fisken och steker i ugnen tills det är klart. Brukar koka potatis till. Lätt och gott.

• alarik82

tack så mycke för tipsen.. blirnog nått i ugnen med grä'dde å så.. skulle vilj ahaft lite purjo men d ehar vi inte hemma. kanske lagar dillsås å häller över bara

• kassio

mejram - jag hittade ett recept på currykorv som jag tänkte laga i veckan, har inte provat det förut...

Man fräser hackad gul lök, hackat syrligt äpple med curry och matfett några minuter. Strör över lite vetemjöl, rör lite och häller på (enligt receptet) hälften vatten hälften mjölk. Låt koka upp tillsammans med en hönsbuljongtärning, koka med grovt strimlad korv (falukorv eller annan) så att den blir genomvarm. Serveras med ris.

• babyphat

Killen gör mat ikväll, jag vet att det blir nåt med pasta.

• Ladyn

Mannen jobbar o sonen har redan ätit, så det blev lite pasta med tonfisk i tomatsås till mig!

• Nattsaga

Vi ska äta pommes , köttbullar och hamburgedressing ska va lite onyttiga idag.

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!