Inlägg från: Katja77 |Visa alla inlägg
  • Katja77

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Har nyss ätit en ostpizza.

• Katja77

Stuvade fullkornsmakaroner och quornburgare ska det iaf bli idag. jag har varit sugen på det i flera dagar nu men det har inte blivit av att jag har lagat det.

• Katja77

Någon gryta med quornbitar och pasta till verkar maken planera att laga.

• Katja77

Spaghetti med färssås bolognese. Håller på för fullt med målning av toaletten och städning efter renoveringen.

• Katja77

Idag blir det klyftpotatis med timjan och gratinerade zuccinihalvor fyllda med champinjonstuvning.

• Katja77

Stuvade makaroner, quornbollar och tomat.

Åh, vad goda quornbollar var, jag har aldrig ätit köpta köttbullar som varit så nära smaken av hemlagat! *mums*

• Katja77

Jag åt linsgryta både igår och i förrgår.

• Katja77

Om jag blir hungrig (har jobbat natt och mår mest illa just nu) vill jag nog ha linsgryta till middag.

• Katja77

Älskar livet, jag imropoviserar lite. Senast hade jag gul lök, potatis i tärningar, röda linser, krossade tomater, vatten, buljongtärning, spiskummin, chilipulver, socker, salt, svartpeppar och på slutet slängde jag i en bit feta i stora tärningar som blev lite mjuka. Varm baguette med persiljesmör till det. Jättegott!

• Katja77

Älskar livet, nej, potatisen kokar med i grytan. Jag tror att jag hade ungefär en tomatburk med vatten, du får späda så att du tycker att det blir lagom.

Böner och linser är två olika saker. Linser är små och platta. Kolla hälsokosthyllan!

• Katja77

Gryta på sojabitar (första gången jag äter det), paprika och cf med råris till blir det här.

• Katja77

Ikväll blir det lasagne med fulkornsplattor, färssås bolognese (från påse) och hemlagad ostsås. Till det en sallad på mache, ruccola och rödlök.

• Katja77

Makaronpudding med fullkornspasta, broccoli och färska champinjoner.

• Katja77

lioni, det kan man, det gjorde alltid mamma!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!