Inlägg från: Sånglärkan |Visa alla inlägg
  • Sånglärkan

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

zibell
    Äter barnen lax då? Våra barn älskar det!

Starta ugnen och sätt på potatisen.

När ugnen är ca. 175 sätter du in laxfiléer som ligger under ett täcke av mosad fetaost utblandat med lite fil eller nåt samt hackade oliver (svarta eller gröna). Till barnen räcker det ju att bara ha en laxfilé med liiiite salt på eller citronpeppar.

Om laxen är tinad tar det bara en kvart innan det är klart annars 20-23 min. Det är supergott och dessutom så nyttigt (bara goda fetter) så man kan äta lite annat gott senare om man orkar. Det är mättande!

• Sånglärkan

Tack Hjerpe.
    Fiskgratäng it is.
    Jag tar väl några bitar sejfilé och häller över sås samt något grönt ur frysen och toppar med Coops räkor. Vi köpte en påse oskalade nämligen att göra smarriga mackor med i fredags, men Coopräkorna var inte fredagsmat , kanske måndagsmat!

• Sånglärkan

Catering!

Vi firar bröllopsdag!

• Sånglärkan

Vi är bortbjudna, (eller snarare har vi bjudit bort oss själva) så det blir en överraskning!

• Sånglärkan

Tortillapizzan som finns på helenas-web.nu

Det lät enkelt och rätt gott om man lägger på färska champinjoner.

• Sånglärkan

Den där Tortillapizzan var ju en hit!
    Så enkelt och billig i Viktväktarpoints också.

1 tortilla. 1 dl.chunky salsa massor med stekta champinjoner (stek utan fett i lite vatten) 50 g. rökt skinka och 0,5 dl. riven ost (smal). Grädda 8 min i 200 grader. Skala en morot under tiden = snabbmat!

• Sånglärkan

Fiskpinnar.... inte det mysigaste kanske...

• Sånglärkan

Fina recept ankmor!
    Tyvärr är vi allergiska mot ägg och mjölk i familjen så allt med majonnäs och panering med ägg går bort.
    Vi käkar massor av broccoli och äter potatisar i mängd till.

Kanske gör jag en av diperna till maken så får han säga om jag ska äta den sedan jag slutat amma

• Sånglärkan

Härmar Ladyn från igår:
    Fullkornsspagetti och köttfärssås.

Gillar själv inte svamp, men ett bra sätt att göra nyttig köttfärssås som tom. barnen äter är.

1 gul lök +
    1 burk krossade tomater +
    1 vitlöksklyfta +
    1 burk champinjoner mixas fint

Fräs 360 g. köttfärs i 2 tsk olja. Häll över tomatsåsen, lägg i en köttbuljongtärning och koka samman. Smaksätt ev men soja och basilika. Om man vill reda den häller man bara över Maizenaredning för att slippa vetemjölet.

Vi har provat det där med att riva morot i, men den smaken gör av sig för mycket tycker vi och röstar på denna vardagssås i stället!

• Sånglärkan

Mangokyckling och ris. Det var ju billig exotisk frukt på konsum i veckan.

Det blir supergott med en sås med mango chutney och grädde, soya, purjo. Vänd ner färsk mango och servera med ris. Gott!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!