• Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
  • citronella

Ikväl blir det födelsedagsmiddag för mannen:
    Gratinerad chevretoast med honung till förrätt
    Coer de filé provancal till varmrätt och sen ska jag jaga ner en tårta på nåt lämpligt bageri...

• HaJoMi

Då vi har kalas idag för sonen som fyllde igår och jag som fyller idag blir det Flygande Jacobs och därefter Cheesecake.

• MammaKarro

Här blir de fisk gryta till kvällen...Med massa chili och räkor... Mums till det blir det pressad potatis och sallad med babyspenat och coctailtomater....

• mooogn
    Ikväll skall jag laga till biff med chilismör och vitlöksmos. Sååå gott! Till det ett glas rött.

Receptet är från www.arla.se:

4 port
    4 skivor biff eller entrecôte, ca 500 g

Mos:
    3/4 kg mjölig potatis
    4 vitlöksklyftor
    1,5-2 dl Kelda matlagningsgrädde (jag använder Kelda LagaLätt)
    2 msk smör
    1 tsk salt
    1 krm svartpeppar

Chilismör:
    50 g rumsvarmt smör
    1 tsk sambal oelek
    rivet skal av 1/2 lime
    1/2 tsk salt
    2 msk hackad gräslök
    Gör så här:
    Skala och koka potatisen. Skala och skiva vitlöken. Häll av vattnet på potatisen och mosa den. Värm grädden och rör ner den i moset. Fräs vitlöken i smöret på svag värme tills den är ljusbrun. Rör ner vitlöksfräset i moset. Salta och peppra. Rör ihop chilismöret. Stek köttet i en stekpanna. Lägg upp på tallrikar och bred över chilismöret. Servera med potatismos och kokt broccoli.
  • mooogn

Hmm... De där mellanrummen under rubriken "chilismör" minns jag inte att jag lade in...

• malla

Ikväll bjuder jag på: Gösfilé med kräftsås, pressad potatis och kokta grönsaker.

• Bonanza

Ikväll ska jag och mina tjejkompisar äta stenugnspizza med mozzarella från pizzerian här. Så sjukt gott!

/ Bonanza
Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!