• Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
  • Zabina

Vi fick oväntat(men uppskattat!) besök igår, och åt då lite "plockmat". Stekt strimlad marinerad kyckling, stekta dinkelkorn & sojabönor, fullkorns-cotelli, färska skivade champinjoner, halverade körsbärstomater, blandad grön- och "röd"sallad, tärnad avocado, hackad rödlök, halverade vindruvor, skivade rädisor, tärnad gurka, paprika i olika färger, hackade soltorkade tomater & riven parmesan... till det hade vi hot chunky salsa, gräddfil, keso lök, dipp sourcream & onion... samt baguette med vitlökssmör! *mums*

• bigmacoco

Vi ska gå ut och äta tidig middag, blir nog en köttbit m god sås. Mmmmm!

• honungsbubblan

vitlöksmarinerad fläskfile, potatis, sås och sallad

• Lipgloss

tänke vara lite "originell" och skriva tacos.... hoppades på ett glas rött till det men vet ju inte om jag får/bör dricka ännu.....

• mooogn

På veckomenyn står det att vi skall äta svamprisotto men jag tror att jag är för trött idag för att engagera mig i det Får se hur det känns ikväll. Annars kanske det blir någon "barnvänlig" lördagsmiddag.

• Myggan82

Vi ska äta kyckling fylld med vitlöksost och örtkryddade potatisklyftor tiil.
    Mums filibabba.

• Nadjis

Här blir det potatis- och kasslergratäng med baguette och sallad..

• cia70

Här blir det kycklingfile, pressad potatis och sås med franska örter, sallad.

• deluxe

Baconlindad skinkstek med kokt potatis gräddsås å svartvinbärsgelé å en kall öl.
    Sen blir det stekta bananer med glass

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!