Inlägg från: Sånglärkan |Visa alla inlägg
  • Sånglärkan

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Wow moster Yster!!! Jag måste springa iväg och se vad jag har på veckomenyn...

Öööh. Laxfilé Kreta står det (Lax under ett täcke av feta och oliver). Inte fy skam det heller men nog blir min lax något mer blekrosa i färgen när jag läser ditt inlägg

• Sånglärkan

Må Gott köttbullar och fullkornsmakaroner.

De var ju goda! Gillar inte köpta köttbullar egentligen, men vi testade dessa med 9% fett och de luktade inte.... (ursäkta) _ _ _ när man öppnade paketet.

• Sånglärkan

"Silverfiskar"

Dottern såg färsk strömming i affären och ville absolut att vi skulle äta dem. Jag tvivlar iof. på att hon äter dem när allt kommer till kritan, men jag tänkte att jag är en dålig mor om jag inte tar chansen att introducera strömming när hon själv blev intresserad!

Någon som vet hur man kan tillaga dem utan ägg? Vi är äggallergiska.

• Sånglärkan

Tack moster yster
    Jag tänkte bara på stekt strömming !

• Sånglärkan

Fläskfilé inrullad i parmaskinka med tillbehör med kall persiljesås och potatis.

• Sånglärkan

Testar Pastagratäng med tonfisk och broccoli i "Världens mat" häftet från konsum.

• Sånglärkan

Testade Må Gott 9% fett Chorizokorvar. De har 77% kött i sig och kändes verkligen goda och fräscha att äta. Barnen åt grillkorven i samma serie och de var oxå nöjda

• Sånglärkan

HAde tänkt kåldolmar eftersom de var på extrapris på konsum, men de hade problem med leveransen....
    Får de om jag ids göra kålpudding istället.

• Sånglärkan

"På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst. Ge mig då kyckling..."
    Minns ni den gamla reklamen?

Kyckling och ris med min mamma sklassiska skysås med sirap i. Jättegott och rustikt med en söt sås till kycklingen.

• Sånglärkan

Ostfyllda biffar och pasta.
    Ojj! Jag har glömt ta upp färsen!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!