lilia4ever skrev 2013-12-20 16:52:52 följande:
Ni som läser/har läst, är det möjligt att kombinera deltidsjobb, 4 h per dag på förmiddag med studier? Nu undrar jag inte om det går rent fysiskt, detta skulle jag klara av ihop med heltidsstudier, undrar mer hur det funkar med förälasningar, semenarier, tentor? Studievägledaren svarade att mycket beror på kurs, ibland kan man ha enstaka träff på skolan under veckan, ibland fler.
Hur brukar schemat se ut? Heldag, eftermiddag eller förmiddag? Är alla seminarium obligatoriska?
Blev idag erbjuden ett jobb av en person jag känner som är medicinansvarig på en vårdcentral, det är deltidsjobb på förmiddag ca 3-4 timmar. Bra chans att komma in där för att sedan få möjlighet att vikariera efter 3-4 termin samt möjligheter för anställning efter studier finns. Men jag vet inte hur upplägget på högskola ser ut... Tacksam för svar, behöver meddela angående jobbet snarast och vet inte hur jag skall göra.
Veckorna varierar jättemycket. I genomsnitt är det 2-3 dagar/vecka. Ibland heldagar, ibland halvdagar och en hel del självstudier. Ja, seminarier är obligatoriska och det finns även en hel del andra saker som är det. Att binda upp sig till att jobba 3-4 timmar på förmiddagen varje dag är nog ganska omöjligt. Det mesta i schemat läggs på förmiddagen.
Jag har inte jobbat denna första termin men funderar på 1-2 dagar/månad i ån av tid inför nästa termin.