• Freksta

Hård, uppsvullen mage efter förlossning.

Hej,

Är en månad sen lilltjejen föddes och min mage är stenhård och uppsvälld, ser ut och vara gravid fortfarande. Brukar inte magen bli mjuk och "degig" efteråt?
    Kan ej ligga på mage för det är obehagligt och gör lite ont, har även svårt att dra in magen då den är så uppsvälld.

Är det nån annan som haft det så och hur får man bort det?              

• Svar på tråden Hård, uppsvullen mage efter förlossning.
  • Freksta

Puff puff, ingen som varit med om samma?

Ska till doktorn på måndag så får väl kanske reda på det då men skulle vara intressant att se om det är fler som råkat ut för samma.

Får även ont i magen av att gå för långa promenader och så har jag kudde under magen när jag ska sova för annars är det lite obehagligt. 

• Freksta

jahopp ingen som haft liknande men om nån skulle få det och hittar denna tråd så kan jag berätta att jag idag var hos doktorn, hon blev jätte chockad på hur uppsvälld magen ser ut och visa sig när hon gjorde ett ultraljud att jag har vatten i magen. massa svarta fläckar på skärmen som hon sa var vatten,  väntar nu på remiss till en ct undersökning.

• Freksta

visade sig vara en cysta som hade 4,1 liter vätska i sig så var tvungen att operera bort den och ena äggstocken. inte konstigt att man såg höggravid ut när den var så stor, men skönt att få det gjort. kom hem idag så är trött, sliten och har ont men fint att se att magen är mindre och att man kan se fötterna igen Skrattande

Svar på tråden Hård, uppsvullen mage efter förlossning.