Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Ja kommer ALDRIG få bli mormor..............

Jag kommer nog aldrig få egna barn, så det är nog mer synd om din äldsta dotter och mig då...

• Anonym

Jag har fyra fantastiska flickor och min mamma har sammanlagt nio barnbarn och hon bryr sig inte om dem alls. Det finns inget intresse alls från hennes sida. Det är en stor sorg för mig, att mina barn inte har någon intresserad mormor, som jag själv däremot hade. Tänk så olika det kan vara!

• Anonym

Ni som skriver att det är egoistiskt, det är det verkligen inte! Man kan visst ha sorg över att inte ha barnbarn, det har ts all rätt till. Och visst är det synd om hennes dotter som är barnlös (jag har själv haft svårt att bli gravid och försökt och längtat i många år). Men ts har ju ändå rätt att vara ledsen. Olika sorger tar ju inte ut varann. Det är ingen tävling om vem som har det värst.

TS, du har fått en del bra råd här i tråden, att vara extramormor åt någon kan du väl försöka bli? Och det kan ju hända att din dotter ångrar sig och vill adoptera. Eller att din dotter som är lesbisk vill ha barn i framtiden. Du är ännu ung och har många år på dig att vara mormor, antingen extramormor eller att dina döttrar ändrar sig.

Kram till dig Hjärta    

• Anonym

vad jag önskar att kvinnor som satt i din sist hade villigheten och fanns tillgängliga som "extramormor" till mina barn, med tanke på att deras egen verkliga mormor väljer att supa ihjäl sig framför att vara mormor och mamma! Förstår det är en sorg. Barnbarn kan man ju inte tvinga fram.. lika lite som man kan tvinga mormödrar att vilja vara just det.

• Anonym
    atreyu skrev 2012-01-16 00:19:35 följande:
    Hej
    Du har fått många bra förslag hittills här kommer ett till: jag tycker du ska prata med din yngsta dotter om barn och säg att du gärna vill bli mormor. Tror inte hon hatar barn egentligen men som homosexuell så tror man att det inte "går" att skaffa barn så man fjärmar sig från barntänkandet för att "stå ut". Tror att hon skulle bli glad om hon visste att du vill att hon ska bli mamma och du mormor.
    Skämtar du? Så hon ska skaffa barn för att hennes mamma vill ha barnbarn? Var det knäppaste jag hört. Ska säga det till min kollega vars son inte vill ha barn. Säger hon att hon vill bli farmor så blir han säkert så glad att han skjuter undan sig icke barnlängtan och skaffar barn för att mamma ska bli glad och bli farmor. 
  • Anonym
    Vildblomman skrev 2012-01-16 13:31:39 följande:
    Du får gärna bli min sons mormor om du vill :). Hans egen vill inte vara mormor eller farmor alls. :(
  • Anonym

Jobbigt för dig. Tänk dock på att det är ännu jobbigare för din ofrivilligt barnlösa dotter. Hon kommer aldrig att få vare sig barn eller barnbarn.

Men din lesbiska dotter kanske ändrar sig? Hon är ju bara 27. Hon kanske vill ha barn när hon är 35, vem vet. Många ändrar sig med tiden så ha lite hopp tycker jag. Tjata dock inte. Det kanske minskar chansen att hon ändrar sig... 

Svar på tråden Ja kommer ALDRIG få bli mormor..............