Inlägg från: Briana |Visa alla inlägg
  • Briana

Ja kommer ALDRIG få bli mormor..............

Du har alltså ingen son, så du kan inte bli farmor heller?

Nej, den risken finns ju om man bara har två barn, och ännu mer om man bara har ett barn. Alla kan inte få barn eller vill inte ha barn, och du har haft oturen att få ett barn av vardera sorten... Som allt annat man inte kan få här i livet, får man väl lära sig att leva med det. Tänk så här: du har i alla fall fått ha barn - alla får inte det! Och nu har du vuxna barn som du har en relation med - alla har inte det!

Om du har en längtan efter barn i egenskap av barn, så kan du kanske engagera dig i någon annans barn? Bli "kontaktmormor" kanske, till någon ensamstående mammas barn? Typ varannan helg? Det är såklart inte samma som egna barnbarn, men när du har sörjt färdigt kanske du upptäcker att du har mycket att både få och ge, som kontaktmormor..?

• Briana
    Simon 666 skrev 2012-02-08 17:42:18 följande:

Skaffa ett tredje barn... 

Det skulle hon ha tänkt på tidigare, i så fall! En kvinna kan inte få barn vid 52.
  • Briana
    Anonym (3 år!) skrev 2015-04-12 10:55:08 följande:

Tråden är 3 år gammal!!!

Det märkte jag inte. Men det spelar väl egentligen ingen roll? Finns säkert många kvinnor som läser här, som är i samma situation. Jag känner på rak arm fyra (samtliga har var sin son av någon anledning):

1 sonen har kommit som homosexuell, och han inser själv att det inte är vettigt att skaffa barn då med allt vad det innebär av utnyttjande av en kvinna, utanförskap o.s.v..

2 och 3 frun är infertil, och sonen vill inte lämna henne

4 sonen har en knepig, enstörig personlighet, och har antagligen aldrig haft någon relation. Nu är han 50...

Sedan känner jag en som har två barnbarn men inte får träffa dem för att hon är osams med sin svärdotter. Men detta kan åtminstone ändras med tiden, om inte annat om det skulle bli skilsmässa. Eller när barnbarnen är stora nog att söka upp sin farmor själva
Svar på tråden Ja kommer ALDRIG få bli mormor..............