• Anonym (Besvär)

Jag måste söka hjälp för min andedräkt...

Nu kan jag inte ha det så här längre. De senaste månaderna har min andedräkt förvärrats enormt. Jag sköljer med sb12, kör munskrapa och borstar ordentligt. Tar inte många minuter förrän fräscheten är borta. Känns som något dött i käften ibland smakar det metalliskt. Jag tuggar tuggumi och lukten går igenom... Är nyförälskad och vill hångla men känner mig äcklig. Måste söka hjälp, vänder man sig till tandläkaren eller vårdcentralen? Känns lite pinsamt men måste göra något nu!

• Svar på tråden Jag måste söka hjälp för min andedräkt...
  • Anonym (blip)

Beror väl på om du tror att du har problem med tänder/tandköttsfickor eller om det kommer nerifrån strupen?

Jag måste t ex använda tandtråd varje dag för mina visdomständer har fickor som alltid fastnar saker i och lätt blir infekterade. Sköljer med Listerine också i perioder.

• Anonym (..)

Jag hade dålig andedräkt förr, men började använda munskrapa flitigt och sedan dess har det blivit bra! Om man skrapar bort beläggningarna på tungan men det fortfarande luktar är det nog ngt annat. Är sb12 verkligen bra?? Hur var din andedräkt innan du började använda den? För mig räcker det med endast tandtråd,skrapa och borsta..

• Anonym (l)

Testa att läggatill tandtråd

• Anonym (Besvär)

Inte diabetes, vad jag vet. Kan faktiskt inte säga om det kommer från strupen eller tänderna. Ibland känns det som att saliven är "sur" eller dålig. Smaken i munnen är illa, riktigt illa.

• Anonym (Besvär)

Har provat listerine eller annan munskölj förut. Just sb12 märker jag ingen skillnad, varken bättre eller sämre. Tungskrapan använder jag minst en gång om dagen. Tonsiller har jag funderat på... Behöver man hjälp för att ev ta bort dem? Långt bak på tungan kan jag vid bra ljus se två "knottrar" eller vad man kan kalla det. Sitter väldigt långt bak så jag kommer inte åt.

• Anonym (blip)
    Anonym (Besvär) skrev 2012-01-15 21:58:49 följande:
    Har provat listerine eller annan munskölj förut. Just sb12 märker jag ingen skillnad, varken bättre eller sämre. Tungskrapan använder jag minst en gång om dagen. Tonsiller har jag funderat på... Behöver man hjälp för att ev ta bort dem? Långt bak på tungan kan jag vid bra ljus se två "knottrar" eller vad man kan kalla det. Sitter väldigt långt bak så jag kommer inte åt.
    Börja med en öron-näsa-halsläkare då, är mitt förslag.
  • Anonym

Jag har lite haft samma problem. Avskyvärd andedräkt bara några minuter efter tandborstning. Tyckte det blev sämre med sb12. Fick sen höra att det dödar alla bakterier och kanske inte är så bra. Torr i munnen som attan är jag. Men det finns tandkrämer på hälsokosten, massa olika, som inte innehåller massa kemikalier. Testa lite olika där, torrhetskänslan försvinner direkt och man smakar ganska bra i munnen. Och sluta med munsköljarna. Sen har jag hört att om man äter mycket frukt så doftar man gott :)

• Anonym (Besvär)

Upplever att jag är torr i mun, får kolla ditt tips. Frukt äter jag minst två om dagen.

Svar på tråden Jag måste söka hjälp för min andedräkt...