• myway

Supertorr hy i ansiktet, krämer hjälper inte! Vad göra???

Nu vet jag inte exakt vad du gjort. Men är du yttorr så bör du ta en mild peeling för att få bort detta först. Annars kan inget tränga ner på djupet.
    Hemmapeeling kan man göra med socker. Sen kan du använda som dom andra säger någon ren olja. 

Om du har möjlighet så gå till en aukt. hudterapeut i alla fall en gång. Få reda på vad du har för hurtyp, tilläggstillstånd, mm. Efter det är det lättare att hitta en kräm som passar. Du behöver inte köpa det som hudterapeuten ställer fram. Tänk dock på att det ska va en auktoriserad hudterapeut som är med i SHR. Då vet du att personen har rätt utbildning!

jag säger bara vad jag tycker
  • myway
    Anonym (Mimmi) skrev 2012-01-16 09:36:07 följande:
    Hej  på dig!
    Ser att du har fått massor av tips och råd, men jag vill ändå råda av vara extra försiktig. Att peela din torra känsliga hud skulle jag avråda dig från. Vad använder du för Clinique rengöring? Använd absolut inte deras ansiktsvatten för normal hud som peelar huden. Spontant känns det som en rengöringsmjölk som du torkar bort vore att föredra och sedan avsluta med till mycket milt ansiktvatten. För att unvika att torka ut huden ytterligare. Att du retar huden kan också vara en orsak till dina blemmor. Dessutom at det viktigt att förutom fett även tillföra fukt till huden.
    Besök en hudterapeut på salong eller i butik och ta råd av dem. Alltså, jag menar utan att boka tid. Frågar du lite snällt så kan du förhoppningsvis få med dig ett prov hem.
    Hon bör ju peela försiktigt. Annars får hon inte bort det torra och kan på så vis inte ta upp krämen eller oljan heller för den delen. Därför jag tipsade om socker, det är snällt. Att vara uttorr kan va orska till blemor, acne, mm.
  • myway
    Anonym (Mimmi) skrev 2012-01-16 10:15:36 följande:
    Inne på samma spår men jag skulle hellre då köpa mig en peeling avsedd för mycket känslig hud än att peela mig med socker.

Även om sockret smälter består ett av vassa kanter som "river" i huden och det avråder jag. En mild peeling kan tex bestå av runda vaxkulor som smälter vilket naturligtvisär skonsammare.

Håller helt med dig! Men hon skrev att hon inte hade mycket pengar just nu.. Där av mitt tips..
  • myway
    rockaroll skrev 2012-01-16 21:57:26 följande:
    Socker är verkligen inte snällt som peeling. Vart har du fått det ifrån??

En finkornig peeling med "lotion" i, ska hon använda om hon ska peela. Dock så avråder jag från peeling medan du har finnar, bakterierna sprids runt. Kan rekommendera make up stores peeling mask, den är guld!!
    Du kan låta sockerkristallerna smälta något innan du anväder det.
Svar på tråden Supertorr hy i ansiktet, krämer hjälper inte! Vad göra???