• Alarmklockan

Åt kyckling från pizzeria - Diarré!!

Jag beställde hem mat tidigare under kvällen. Det var en kyckling tallrik med ris. Åt inte så mycket eftersom jag tyckte att kycklingen hade konstig smak. Runt 12 tiden fick jag fruktansvärt ont i magen och nu har jag kraftiga diarrér + magont. Ska man vara orolig att man blivit smittad av något? Salmonella, campylobacterinfektion? Har haft sist nämnda tidigare men då hade jag hög feber. Kanske är för tidigt att få symtom eftersom det bara gått 6 timmar. Matförgiftning? :/

• Svar på tråden Åt kyckling från pizzeria - Diarré!!
  • Nattis90

Åk till sjukhuset . Hände mig då jag åt på en kinaresturang , men jag fick inget allvarligt . Men sjuksköterskan sa att man ALLTID ska besöka läkare då man blivit sjuk efter att man ätit något då det kan vara allvarligt ! Lycka till !

• Nattis90

Gjorde även en anmälan och gick nästa dag till kinaresturangen och fick dubbla pengarna tillbaka .

• Alarmklockan
    Nattis90 skrev 2012-01-16 02:22:06 följande:
    Åk till sjukhuset . Hände mig då jag åt på en kinaresturang , men jag fick inget allvarligt . Men sjuksköterskan sa att man ALLTID ska besöka läkare då man blivit sjuk efter att man ätit något då det kan vara allvarligt ! Lycka till !
    Tack för ditt svar! Kan ju inte åka nu dock.. Men i morgon om det inte blivit bättre. Känns ju förjävligt :( Kan inte sova eftersom jag måste springa på toa hela tiden :(. 
  • Nattis90
    Alarmklockan skrev 2012-01-16 02:26:18 följande:
    Tack för ditt svar! Kan ju inte åka nu dock.. Men i morgon om det inte blivit bättre. Känns ju förjävligt :( Kan inte sova eftersom jag måste springa på toa hela tiden :(. 
    Då får du ringa ambulans ! Det gjorde jag och dom kom utan att tveka ! Hade likadant .. :(
  • Scream2

Varför ska man åka till sjukhus aktu med misstanke om matförgiftning?
    Verkar TS vara riktigt allmänpåverkad? Nääää, hon sitter vid datorn och skriver.
    Finns det toalett i ambulansen? För det är väl det som är probelmet, hon blir väl inte mindre skitnödig för att hon åker ambulans?  

• jaghopparhögt

Maten var säkert bara för stark, det är inte matförgiftning bara för att man blir lite dålig i magen.

• arianne03
    Nattis90 skrev 2012-01-16 02:29:59 följande:
    Då får du ringa ambulans ! Det gjorde jag och dom kom utan att tveka ! Hade likadant .. :(
    Man ska inte ringa ambulans om man är "vanligt" magsjuk! Ring sjukvårdsupplysningen istället!
    Salmonella läker för det mesta ut av sig själv, så det kan sjukvården ändå inte hjälpa dig med.
  • Mynta
    Nattis90 skrev 2012-01-16 02:29:59 följande:

Är du dum i huvudet? Ringa ambulans för att man skiter och har ont i magen av att ha ätit något dåligt? Jisses.
Svar på tråden Åt kyckling från pizzeria - Diarré!!