Inlägg från: thecarseatlady |Visa alla inlägg
  • thecarseatlady

Biverkningar efter 1 ½ års vaccinet

Kända biverkningar, ur Jackie Swartz' bok "Vaccinationer - fördelar och nackdelar" : hjärn- och hjärnhinneinflammation, feberkramper, frånvaroattacker, trötthet, yrsel, gångrubbningar, balanssvårigheter, huvudvärk, dövhet, irritation, aggressivitet, hallucination, sömnrubbningar, ögoninflammation, ljuskänslighet (fotofobi), reumatoid artrit, hyperglykemi (förhöjt blodsocker), artrit (ledinflammation), öroninflammation, buksmärtor, feber, trombocytopeni (för lite blodplättar med ökad risk för blödningar), larynxödem (svullnad av stämbanden), dyspne'(andnöd), m.fl..... (även dödsfall har rapporterats)

Själv känner jag till flera barn som har fått feberkramper, öroninflammation och hjärnhinneinflammation av mpr-sprutan, dock inte mina egna.

• thecarseatlady
    candlelight skrev 2012-02-10 09:02:56 följande:
    Det var ej pga. vaccinationen. Han hade fått öroninflammation och en rejäl förkylning.
    Men öroninflammation ÄR en biverkning av vaccinet, även om bvc gärna vill skylla det på någonting annat.  
  • thecarseatlady
    milli79 skrev 2012-02-14 11:17:24 följande:
    Den tidsramen stämmer inte tyvärr!
    Precis, det finns ingen absolut tidsram. Alla barn är olika och reagerar olika på vacciner. Senaste biverkningen på MPR-vaccinet  jag hörde talas om var en flicka som fick feber drygt 2 v efter vaccinationen. Då hon hade haft hög feber i 9 dagar fick de åka till akuten med feberkramper. 
  • thecarseatlady
    Sixxty skrev 2012-02-16 13:51:57 följande:
    Självklart gäller det även läkemedelföretagens information. Du länkade dock inte till någon sådan.
    Hoppas förövrigt att du är medveten om att du länkar till en sida som arbetar för att minska vaccineringen i Afrika. Där man knappast har tillgång till den vård man på samma sida påstår vara nog för att klara dessa sjukdomar.

Undrar just vad Linda Karlstöm tjänar själv tjänar på sin verksamhet.............
    Absolut ingenting!! Inte en krona / euro! Tvärtom blir hon tvungen att ta pengar ur egen ficka för att finansiera hemsidan m.m. Men hon gör det för att hon så gott som varje dag får en massa mail, telefonsamtal och hembesök av förtvivlade föräldrar som har förstört sina barns liv med vacciner, och som INTE får någon hjälp eller något erkännande någon annanstans ifrån.
  • thecarseatlady
    Sixxty skrev 2012-02-16 20:43:53 följande:
    Jo just det
    skogsvitter skrev 2012-02-16 20:46:15 följande:
    Men du inser väl att alternativjournalen inte är annat än skräckpropaganda?! Inte ett ord som står där är sant, det är snedvriden fakta och sjuka lögner! Och jo, de tjänar i allra högsta grad ekonomiskt på detta.
    skogsvitter skrev 2012-02-16 20:49:35 följande:
    Och detsamma gäller naturligtvis för Linda Karlströms nya sida (som jag inte sett innan men är ju samma skrot och korn). Hon turnerar ju land och rike runt för att propagera för sin skit, och hon tar garanterat en hel del betalt... det är hennes enda sysselsättning, att "jobba" med skräckpropaganda.
    Haha, ni är ju för komiska! Skrattande För det VET ju NI som känner henne personligen och talar med henne nästan varje dag... Berätta gärna vilka företag som borde sponsra henne så jag får säga åt henne vem hon ska söka bidrag hos. 

Väldigt lätt att döma då man inget vet. 
  • thecarseatlady
    Sixxty skrev 2012-02-16 22:19:14 följande:
    ...och det är väldigt lätt att blunda när man inte vill veta.
    Det är synd att vaccinkritik ALLTID framförs tillsamans med en röra av "alternativa" metoder och påhittade eller feltolkade fakta. Vaccin HAR biverkningar, verkliga sådana som dessvärre drunknar i sörjan av "hittepå"
    Det är din tolkning. Enligt min erfarenhet har de som är mest rädda för alternativa metoder inte prövat på särskilt många, utan bara bestämt sig för att de inte fungerar.
    skogsvitter skrev 2012-02-16 21:58:17 följande:
    Eftersom det är du som hänvisar till henne kanske du borde ta och kolla upp hennes källor lite närmare? Jag har redan gjort den här rundan en gång, jag behöver inte göra den igen. Men du verkar ju svälja allt med hull och hår, det är ju lite dumt kan man ju tycka...
    Vad då gjort den här rundan en gång? Tror du man kan göra ett välinformerat val bara man har lagt några kvällar en gång på att studera vacciner? Jag har kollat upp allt i flera års tid och fortsätter att läsa och lära mig nytt hela tiden, och SEN har jag dragit mina egna slutsatser med hjälp av mitt eget sunda förnuft. Därför blir det inga fler vacciner i vår familj och vi lever inte längre i rädsla som de flesta andra gör(och baserar sina beslut på). Det finns många bra böcker som behandlar vaccinernas skadeverkningar också. Man behöver givetvis inte läsa ett ord av Linda Karlström om man inte gillar henne.

Men ni glömde ju svara på vem Linda ska söka bidrag hos! Hon vill verkligen veta om någon kan tänka sig att sponsra henne. Flört
Svar på tråden Biverkningar efter 1 ½ års vaccinet