• lillverran

10 månaders som vaknar & äter VARJE natt,När slutade era äta på natten?!

Har en 10 månaders kille som ska vakna & äta VARJE natt vid 3-4 tiden..slår aldrig fel,han e som förprogrammerad...Han sover i sin säng på sitt rum men vaknar..ledsen..äter,ibland lägger vi tillbaka honom i sin säng när han ätit ,ibland tar vi honom till vår säng,oftast somnar han om i vilken säng han nu hamnar i .

Men hur länge kan dom äta på natten..han äter bra under hela dagen,frukost,fika,lunch,mellis,middag & ibland även en gröt vid 18-19 tiden + välling innan han somnar som en stock vid 21-22tiden sover bra fram till just 3-4 tiden på morgonen..hur mkt kan en sån liten människa äta?
    Nån med tips,hur gjorde ni med nattmatning,e d dumt att fortsätta eller bör man vänja av sånt?
    Ska tillägga att han är i en väldigt klängig period nu...men måste han va hungrig & äta för d...

• Svar på tråden 10 månaders som vaknar & äter VARJE natt,När slutade era äta på natten?!
  • jennie30

Min tjej är 11 månader och äter varje natt,men eftersom hon somnar om direkt har jag inte tänkt på det som ett problem..

Självklart är det skönt den dagen hon slutar men det är inget jag tänker tvinga bort,tids nog vill hon nog sluta själv (hoppas jag) Flört

• Miss Union

Vår lilla tjej fick äta på natten tills hon inte ville ha längre. Vid elva månader började hon sova sig igenom nattmatningen. Jag tyckte inte att det var så mycket att strida om så hon fick hållas till hon tyckte det räckte själv.

• skånegås

Oj... min 9,5 mån vaknar minst 4 ggr varje natt och äter... Vissa håller på tills de är 3-4 år, andra slutar när de är ett par veckor. Mina tidigare barn har slutat kring året, men vaknat och druckit vatten varje natt tills de varit 2-3 år...

• Underbara2010

Min son på 13 månader äter fortfarande 2 ggr varje natt. Var nere på en gång/ natt för några veckor sedan men så blev han magsjuk och åt då 4 ggr per natt. Så nu försöker vi trappa ner igen.

• Leiben

min son åt VARJE gång han vaknade vilket i perioder var varje timme. Strax före 1 år började han sova längre pass och kunde också sövas om utan bröstet så det gick att succesivt skjuta fram amningen. Nu vid 14 månader har han som minst 1 och som mest 3 uppvak per natt men behöver inte äta.

• lillverran
    Leiben skrev 2012-01-16 22:18:43 följande:
    min son åt VARJE gång han vaknade vilket i perioder var varje timme. Strax före 1 år började han sova längre pass och kunde också sövas om utan bröstet så det gick att succesivt skjuta fram amningen. Nu vid 14 månader har han som minst 1 och som mest 3 uppvak per natt men behöver inte äta.

Oj,börjar inse att vi har d rätt så braSkäms Det ja va orolig över också i och med att han vaknar å vill äta, va det att han kanske inte får i sig nog me mat...men nu när krypandet har tagit fart å allt me tänder å så behöver dom nog all matSkrattande
  • Maxbox

Min ettåring äter nog ett par gånger per natt tror jag + att hon vaknar och snuttar allt mellan ett par gånger till en gång i timmen hela natten.  Snuttandet börjar vara jobbigt. Men att hon äter stör mig inte.

• Zarina

Eh, han äter EN gång per natt, ni har det jävligt lyxigt! Låt honom äta! Skulle göra vad som helst för att vara i din situation! Min 9 månaders vaknar 10-15 gånger per natt och KRÄVER bröstet 80% av uppvaken!

• CrazyLady

Min dotter är 8,5 månad och äter en gång på natten...
    Hon behöver den extra flaskan på natten då hon e liten i maten, men så småningom skall jag avvänja henne helt, men det får jag göra när hon e redo..

var glada att er son äter en gång på natten..

Min son åt 4-5 ggr på natten när han var i den åldern..

• bonäslina

min son är 13 månader och vaknar 2-4 grr per natt. och minst två av dem grr vill han äta, oftast mer. han är och har alltid varit väldigt hattig med sovandet så jag har pratat mycket med bvc om det och hon säger bara låt han äta. tids nog sover han över hela natten. (även om det inte känns så idag)=)

Svar på tråden 10 månaders som vaknar & äter VARJE natt,När slutade era äta på natten?!