Drake skrev 2012-01-16 18:45:17 följande:
Vi hade den men jag tyckte inte den funkade när vår dotter var så liten (den används nu när hon är 9 månader)
Spädbarnsinlägget var krångligt att få till bra, och det är otroligt varmt! Vi tog en tur till affären på ca 15 min och när vi plockade ut henne var det som vi doppat henne i vatten! Men på vintern kanske det är bättre.
Man måste ha ganska lång överkopp för att den ska sitta bra. På mig hamnar höftbältet för långt ner så jag kan inte sitta när jag har den på mig.
Om du vill ha något som är ergonomiskt, du kan bära framåt och som passar alla kroppar (samt att du kan använda den från start) så skulle jag rekommendera dig att köpa en Mei Thai från
www.meitaibaby.com. De är handsydda och kan levereras i tid tills din bebis kommer. Det är en sjal men enkel, du bara knyter två knutar.
Jag har köpt en sån och den är numera mitt förstahandsval för att bära vårt barn (jag har burit i långsjal, kortsjal och BB också)
Tack för tipset! Hur mycket kostar en sån, inklusive frakt? Och hur länge kan man använda den? Sitter och kollar hemsidan nu men jag hittar inte rätt info :)