Hur långt efter mat får ni gallstensattacker?
Har fått ont i magen 3 gånger nu på ett år, dr säger magkatarr.
Anfallen kommer ca 6-7 timmar efter mat , är det för lång tid?
Har fått ont i magen 3 gånger nu på ett år, dr säger magkatarr.
Anfallen kommer ca 6-7 timmar efter mat , är det för lång tid?
Jag har haft ett par gallstensanfall under senaste halvåret. Blir öm i mellangärdet och distinkt smärta om man trycker under höger revbensbåge. Nej, jag har inte svår smärta, mer obehag o illamående och kräks av vispgrädde, nötter och ägg.
Gallstenarna syns på ultraljud, men har inte ännu opererat bort gallblåsan, då jag är symptomfri utan ägg för det mesta. Frukt kan också ge känningar.
5-7 timmar har det tagit innan jag känner symptomen förresten.
Ja krypet runt ...eller inte ligga still man kan ju inte precis ligga still på sängen. Iaf kunde inte jag det.
Nån som känner igen sig i illamående en , två veckor efter anfall och känslig mot dofter? Öm mage flera dagar efree
Nä ine efter under anfallet och jist innan har jag mått illa öm i magen va jag flera dagar ca en vecka wfter anfallen fick gå på diklofenak flera dagar.
Nån som får mycket gaser?
Jag är gravid i v24+1 och har fått konstaterat gallsten genom Ul o väntar på op. Innan kunde jag ana att det var på väg men nu 2dgr pa raken så smäller det bara till o man är dubbelvikt av smärta o det går som sagt ej att vara stilla. Kroppen kramar sig på ngt vis. Har spasmofen men det hjälper föga. Kör Alvedon till de.
Och de 2 senaste nu har kommit Max 30min efter intag av föda som jag inte tycker ska utlösa ett anfall :/