Vad äta efter träning??
Vad är bra att äta efter en träning?? Nu åt jag en näve nötter/russin/torkade frukter.....inte bra eller? Känns som om det är för mycket fett.....
Vad är bra att äta efter en träning?? Nu åt jag en näve nötter/russin/torkade frukter.....inte bra eller? Känns som om det är för mycket fett.....
Kokt ägg
Allt som är protein är bra!
Din kropp behöver bygga upp det du just bröt ner.
En bra invvestering kan vara www.gymvaruhuset.com/whey.html
Blanda med mjölk (minimjölk eller lätt) Eller vatten. Och en frukt till.
jag har vanilj, blåbär, och jordgubb som favoriter. Det är enkelt att veta vad man ska äta innan och efter träningen med detta ^^
Förr när jag tränade handboll åt jag alltid pasta efter... Det fuingerade då. Men pulver = all.
Fett är inget du behöver direkt efter träning. Lätt/minimjölk räcker gott och väl direkt efter träning sedan äter du mat inom 2 timmar.
Du kan lägga det kokta ägget på en macka :)
Nu framgår det inte vad ditt mål med träningen är men!
fannykangas.shapemeup.se
Skall du gå ner i vikt, köp inte torkad frukt, nötter, godis ...
Kanske ett äpple eller en macka
I så fall bara en smoothie, och kanske en macka i så fall när jag kommit hem och duchat....
Keso, ägg, avokado, skinka... Undvik frukt för du behöver protein.
Det du behvöer efter träning är proteiner. Samt lite snabba kolhydrater. Inga mängder dock. Tips på vad jag brukar äta: Jag brukar äta 1-2 ägg (äggvitor) samt en banan. Ett stort glas mjölk och en frukt. Keso med russin och kanel. Kesella med bär och lite agavesirap.