Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

Vad äta efter träning??

Vad är bra att äta efter en träning?? Nu åt jag en näve nötter/russin/torkade frukter.....inte bra eller? Känns som om det är för mycket fett.....

• Svar på tråden Vad äta efter träning??
  • scrapparlotta
    principessan skrev 2012-01-16 21:15:47 följande:
    Kokt ägg

Ok....bara kokt ägg eller kan man lägga den på en macka? Har svårt för att bara äta ett ägg så rakt upp och ner...
  • scrapparlotta
    PTfannykangas skrev 2012-01-17 15:54:50 följande:
    Fett är inget du behöver direkt efter träning. Lätt/minimjölk räcker gott och väl direkt efter träning sedan äter du mat inom 2 timmar.

Du kan lägga det kokta ägget på en macka :)

Nu framgår det inte vad ditt mål med träningen är men! 

fannykangas.shapemeup.se 
    Mitt mål är helt klart att gå ner i vikt! Men att äta mat inom 2 timmar.....oj. Jag får oftast (eller alltid) träna rätt sent på kvällen då jag har barn som man ska ta hand om och dom ska sova och så.....och ibland efter jobbet men det blir lite senare i alla fall. Så mat vet jag itne om jag får i mig efter det.....men en macka med ägg ska jag kunna trycka i mig. Men som imorgon, då ska jag träna dirket efter jobbet, på orten där jag jobbar. Tyvärr ligger mitt jobb många mil hemifårn, så det tar en timme innan jag är hemma. Tänkte då att jag kan äta nåt i bilen på väg hem....är en smothie nåt bra?? Med yoghurt coh bär??
  • scrapparlotta
    Praktisk skrev 2012-01-17 17:53:58 följande:
    Skall du gå ner i vikt, köp inte torkad frukt, nötter, godis ...

Kanske ett äpple eller en macka

Ok, trodde det var lite nyttigt med nötter och russin även om det är fett....trodde det var nyttigt fett som man behöver. Godis, nä det äter jag inte.

Smothie är inte ok då eller?  
Svar på tråden Vad äta efter träning??