• moii

vilka bilar av sedanmodell får Bugaboo Cameleon plats i?

Ja som rubriken lyder, vilka bilar av sedanmodell får bugaboo cameleon plats i?

Vi har en volvo av sedanmodell och vill egentligen ogärna byta bil när vi får barn, men har konstaterat att om vi köper en annan lite större vagn än buggan(som var ursprungstanken) så verkar vi inte få plats med vagnen och nu undrar jag om någon med lite erfarenhet av bugaboo och packning av bilar tror att vi skulle kunna få plats med något mer än själva vagnen i bilen? Tex någon kasse eller väska eller så?

Vad tror ni?

Frågan är formulerad som den är för att jag tänker att jag kan göra en jämförelse i fall ingen har samma sorts bil som vi.

• Svar på tråden vilka bilar av sedanmodell får Bugaboo Cameleon plats i?
  • Lily Lily

Har haft en saab 9-3 med en bugaboo cameleon i. Vi lade ramen längst ner sen själva sittdelen ovanpå då hade vi halva utrymmet fritt. När vi hade liggdelen så är jag osäker ifall den kunde placeras över, tror ej det gick. Gick att lägga väska eller påse på själva ramen ifall den ej var jättestor.Åk förbi en barnvagnsaffär och prova att stoppa in en och se om det får plats samt hur mycket utrymme det finns kvar. Så gjorde vi då vi ej ville köpa en combi. Fick även in vagnen med sittdelen i bagageutrymmet på vår Clio.

• MissEllie

De flesta höll jag på att säga. Får ner den utan problem i vår andra bil som är en Opel Astra 09.

Lär man sig bara hur man fäller ihop dem i de olika lägerna så är det inga problem.

• MissEllie

Tryckte för snabbt.

Vi har en passat också och vi packade med buggan inför fjällen nu i julas. Väskor, vagn, pjäxor etc. Inga större problem det heller.

• moii

Missellie i astran, får ni in något mer då eller är Det bara vagnen?

Det som är grejen med vår bil är att det är en liten baklucka och en helsedan. Både Astra och passat har ju bakluckor som har infästningen mot taket och enorma gap och visst kan man packa dem uppåt till taket?
    Vi kan inte det utan har verkligen ett bagageutrymme liksom. Vet inte om jag förklarar detta nåt vidare...

Svar på tråden vilka bilar av sedanmodell får Bugaboo Cameleon plats i?