• Selfish Geene

Borde ALLA sorters sexhandel (mellan vuxna) vara lagligt?

Jag har funderat på en grej!

Ni som är för legalisering av prostitution, är ni för alla förmer av sexköp?

Är det tex moraliskt acceptabelt att betala någon för att få våldta denne?
    Eller att betala någon en månadslön för att ha ständig tillgång till dennes kropp?

Själv är jag kluven (men är generellt för att legalisera sexköp).

Vad tycker ni? Finns det någon form av handel med kroppar som är off limits

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde ALLA sorters sexhandel (mellan vuxna) vara lagligt?
  • Selfish Geene
    jaghopparhögt skrev 2012-01-16 21:54:13 följande:
    Så länge ingen tvingas till något så bör det självklart vara lagligt.
    Även att köpa framtida sex? (alltså, betala för att få tillgång till någons kropp under en längre eller kortare period)

Ska sex-säljaren ha rätt att bryta ett sådant kontrakt? 
  • jaghopparhögt
    Selfish Geene skrev 2012-01-16 21:57:02 följande:
    Även att köpa framtida sex? (alltså, betala för att få tillgång till någons kropp under en längre eller kortare period)

Det beror väl på hur avtalet ser ut, behöver ju inte vara så knepigt bara för att det handlar om sex. Är väl egentligen ingen skillnad på att sälja sex som tjänst än att måla någons hus mot betalning.
  • Selfish Geene
    jaghopparhögt skrev 2012-01-16 22:02:22 följande:
    Det beror väl på hur avtalet ser ut, behöver ju inte vara så knepigt bara för att det handlar om sex. Är väl egentligen ingen skillnad på att sälja sex som tjänst än att måla någons hus mot betalning.
    om jag avtalar med någon om att måla mitt hus och denne inte uppfyller avtalet så skulle jag eventuellt kräva målaren på ersättning (utöva påtryckning för att h*n ska uppfylla sin del av vårt avtal)

Men är det verkligen rätt att göra det för att pressa någon att utföra sexuella tjänster? 
  • Binegar

Hur kan man våldta någon om man betalar för att få göra det..? Jag förstår inte riktigt.

- Hej, om jag betalar, får jag våldta dig här och nu då?
    - Ja, det kan du väl få.

Personen i fråga har sagt ja & gått med på det. Hur kan det då vara en våldtäkt?

Eller menar du att man betalar en summa, låt säga per månad, och får under dessa 30 dagarna
    när man vill, oavsett vad den "sålda" säger eller vill, göra vad man vill med denne?

• Binegar
    Selfish Geene skrev 2012-01-16 21:57:02 följande:

Det beror väl på vad som står skrivet i kontraktet? ;)
  • jaghopparhögt
    Selfish Geene skrev 2012-01-16 22:06:21 följande:
    om jag avtalar med någon om att måla mitt hus och denne inte uppfyller avtalet så skulle jag eventuellt kräva målaren på ersättning (utöva påtryckning för att h*n ska uppfylla sin del av vårt avtal)

Men är det verkligen rätt att göra det för att pressa någon att utföra sexuella tjänster? 
    Vad som är rätt är väl enbart upp till de som är inblandade att avgöra, det ska väl vi andra skita i. Jag vill inte att kreti och pleti ska lägga sig i mitt liv så varför skulle jag gå runt och lägga mig i andras.
  • Selfish Geene
    Binegar skrev 2012-01-16 22:08:52 följande:
    Hur kan man våldta någon om man betalar för att få göra det..? Jag förstår inte riktigt.

- Hej, om jag betalar, får jag våldta dig här och nu då?
    - Ja, det kan du väl få.

Personen i fråga har sagt ja & gått med på det. Hur kan det då vara en våldtäkt?

Eller menar du att man betalar en summa, låt säga per månad, och får under dessa 30 dagarna
    när man vill, oavsett vad den "sålda" säger eller vill, göra vad man vill med denne?
    Ja det blir ju inte en "våldtäkt" i ordets rätta bemärkelse utan köparen betalar väl snarare för att säljaren ska göra motstånd och för rätten att bruka våld mot denne (tydligen rätt poppis i japan)
  • Selfish Geene
    Binegar skrev 2012-01-16 22:09:18 följande:
    Det beror väl på vad som står skrivet i kontraktet? ;)
    Tycker du att man ska kunna avtala mot kontraktsbrott? (alltså bötfälla säljaren om h*n inte uppfyller avtalet)
  • Binegar
    Selfish Geene skrev 2012-01-16 22:13:00 följande:
    Ja det blir ju inte en "våldtäkt" i ordets rätta bemärkelse utan köparen betalar väl snarare för att säljaren ska göra motstånd och för rätten att bruka våld mot denne (tydligen rätt poppis i japan)
    Som något typ av det här:

- Hej, om jag betalar, kan vi utföra det här & det här rollspelet då?
    - Javisst.

Men jag undrar hur mycket och vilken typ av våld du menar? Det är ju inte lagligt att slå folk t.ex. Då kan du ju ändå åka dit, om än inte för sexköp. men kanske för..misshandel? jag kan det där för dåligt..
Svar på tråden Borde ALLA sorters sexhandel (mellan vuxna) vara lagligt?