• Anonym (Rädd)

Kan man säga "Jag älskar dig" för mycke?

Jag har ett problem...Eller ja, min sambo tycker att det är ett problem. Varje gång vi pratar i telefon, så säger jag alltid "Jag älskar dig" innan vi lägger på. För då är jag säker på att han vet vad jag känner,om något skulle hända. Går runt med konstant skräck att han ska råka ut för något på jobbet eller bli överkörd på vägen hem(han springer massor runt spårvagnar & bussar). Och att jag kanske råkar ut för något när jag är på väg hem från skolan...

Nu har han påpekat att man inte behöver säga det JÄMT, för han vet ju att jag älskar honom mer än allt annat. Men...Jag är ju rädd, kan jag verka löjlig om jag erkänner det för honom? 

• Svar på tråden Kan man säga "Jag älskar dig" för mycke?
  • FrkSommar

Äh, säg det för din egen skull om inte annat!

Kan märka at min man inte säger det lika spontant längre eller ibland att det "alltid" är jag som säger det först...
    Det är jätte viktigt att få känna att det inte är osagt om något skulle hända!
    Förklara för sin pijkvän, han kommer säkert att förstå när har får det förklarat för sig!   

• Anonym

Om du älskar honom, och han dig, så ska du väl inte oroa dig för att framstå som löjlig. Då förstår han väl?
    Men ja, det finns dom som säger det för mycket. Han vet att du älskar honom, det blir inte tydligare för att du säger det hela tiden.

Jag och min sambo visar att vi älskar varandra när vi ses, genom fysisk beröring, genom att lyssna, genom att visa respekt och vara lyhörda. Och så säger vi de berömda orden när andan faller på, vilket ibland är varje dag, ibland nån gång i veckan eller ibland med längre mellanrum.

Jag har en kompis som nästan överväger att avsluta med sin sambo för att hon hela tiden, dag ut och dag in, säger att hon ääääääääääääääääälskar honom och i luuuuuuuuv u. Det tappar sin vikt när det sägs hela tiden och han börjar undra om hon säger det för att övertyga sig själv om att det är sant. Nu har dom andra problem också, så det handlar inte bara om detta men han är grymt irriterad på hennes käääääärleksförklaringar i ord. 

• Anonym

ja, det kan bli för mycket om det bara känns som slentrian...

• Polly S

det låter som om du är mkt orolig av dig, vad händer om du inte säger "jag älskar dig"? hur mår du då?

• gullican

Fast du kan ju vara säker på att han vet det ändå, det har han ju sagt dessutom. Han är väl inte så dum att han skulle tro att du slutar älska honom från ena dagen till den andra?

Det är inte så att det du är rädd för är att förlora honom och vill få bekräftelse å hans kärlek varje dag? 

• Anonym (tvärtom)

min flickvän tycker jag säger , jag älskar dig förmycket, själv säger hon inte det ofta alls, hon pratar inte mycket om känslor men jag vet att hon älskar mig ändå..
    och jag säger jag älskar dig lika mycket fortfarande för jag vill att hon ska veta det även om jag vet att hon vet om du hänger med. jag vill liksom säga det, för det känns bra..
    men så är det vi är olika alla är inte lika öppna med sina känslor. och de behöver man nog inte vara heller om man verkligen känner varandra 

• CeciliaMaria82

Med mitt ex sa vi det varje dag då vi sa hejdå på morgonen! Blev samma sak, uttjatat och innehålls löst! Säga bara för att säga det!
    Med min nuvarande sambo säger vi det spontant istället och det känns inte alls påklistrat!
    Men självklart upp till var och en hur man gör!

• trettioplus

Jag tycker om att få höra det, men inte konstant. Min ena sambo höll på att vattna ur känslan ur det helt, genom att svänga sig med dig ständigt (minst en gång om dagen). Om din sambo tycker att det blir för mycket så kanske du gör bäst i att lyssna på det?

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym (flickvän)

Jag älskar min sambo och han älskar mig.
    Tanken på att han skulle sluta älska mig skrämmer mig men det faktum att han säger det dagligen och tom flera gånger om dagen kan göra mig lite frustrerad. Jag oroar mig att orden sakta kommer tappa sin betydelse då han säger och skriver det så otroligt ofta..

Hur sjutton säger man detta på ett schysst sätt så det inte blir tvärtomeffekt av det hela?

Svar på tråden Kan man säga "Jag älskar dig" för mycke?