• Anonym

Hemsk bikinilinje, fler?

Hur fasen får man en fin bikinilinje UTAN hår och UTAN bölder/prickar? Hur ser ni ut?
    Kan ju fan inte ens lägga sig på stranden för det är så fult...pinsamt!
    Funderar starkt på IPL men det kostar 1500/behandling och jag är nu mammaledig + vi köpt hus så har fasen inte råd nu...
    Epilering funkar inte, blir bölder. Rakning blir prickigt och KLIAR! Bäst är ju sambons rakapparat....men...

Men hur gör ni?

• Svar på tråden Hemsk bikinilinje, fler?
  • Anonym

Har provat hemmavax och blev då blå:S

Men vaxa på salong, ÄR det värt pengarna? Blir det verkligen prickfritt och inga bölder?

• Anonym (Kaktus)

Nä, jag har samma problem som du TS. Vaxning ger också bölder. Hur ska man göra. Funderar på att vara lurvig, men det är inte så snyggt. Men det är inte snyggt med bölder eller röda prickar heller.

• Anonym (s)

Jag vaxar på salong, inte så ofta för det kostar ju 400 kr men det blir ganska bra tycker jag, använder scrubtvål, mjuka bomullstrosor som är lite mer boxerformade och after shave från rfsl för att undvika röda prickar / inåtväxande hårstrån men några få blir det ändå, fast inte alls lika illa som vid rakning...

• Anonym

Alltså ni som har som jag, hur ställer ni er till att dra till stranden för att sola/bada? Åka till badhuset? Uhhhh jag ryyser bara jag tänker på det:S

• Anonym

Groupon och letsdeal brukar ha bra priser på IPL-behandlingar. Jag studerar & har gjort bikini (6 st för 750 kr) samt armhåla (9 st 800 kr). De dyker upp titt som tätt, företrädelsevis i Sthlm dock..

• Anonym

Jag får oftast färre prickar/inåtväxande om jag använder hårbrttagningsmedel av Veet typ, med vax/rakning får jag oerhört mycket..

• Majsan242
    Anonym skrev 2012-01-16 22:04:15 följande:
    Alltså ni som har som jag, hur ställer ni er till att dra till stranden för att sola/bada? Åka till badhuset? Uhhhh jag ryyser bara jag tänker på det:S
    Jag har alltid boxershorts liknande underdel, har också ett par badshorts (såna för killar) ser rätt snyggt ut till bikiniöverdel faktiskt :)
  • Anonym (Kaktus)

Ja, jag har ju inte string direkt Flört, men det skulle nog inte vara snyggt ändå Skrattande. Nä, då åker hyveln fram i alla fall, om det inte är epilerat. Men jag använder kräm också och det blir inte prickigt, men hårborttagningen blir inte alltid jämn. Så om jag tänker efter så är kräm snällast, men minst effektivt.

• Anonym (Hårboll)

Jag är likadan! När  jag träffade min kille skulle jag "ordna till mig" innan första natten ihop, gick till salong, en bra sådan som många kompisar brukar gå till etc. De sa att det skulle kanske vara lite rött ett par timmar men sedan bra. HERREGUD! Såg ut som en nyplockat höna i en vecka. Fick klä av mig i mörkret Har provat någon gång efteråt men samma resultat, lika med rakning. Vad sjutton gör man? Har mycket hår "under" alltså i gren om ni förstår, not sexy. Hur fan gör tjejer som är helt slätkrakade? På stranden har jag boxers och håller ihop benen när jag inte är under vatten, så mycket det går iaf.

Svar på tråden Hemsk bikinilinje, fler?