• Anonym (???)

Är detta för mycket mat och kcal för en dag?

Idag har jag ätit 2 rostade smörgåsar med räkost 2 rostade smörgåsar med smör och ost 1 normal portion korvstrågarnoff med makaroner 1 rå morot Är detta för mycket mat på en dag? Jag känner det som att jag överätit pga de rostade smörgåsarna men när jag försöker räkna ihop kalorierna verkar det ok ändå iom att jag bränt en del genom träning också. Jag är så dålig på sånt här. Hjälp! Hur många Kcal tror ni det rör sig om i runda slängar?

• Svar på tråden Är detta för mycket mat och kcal för en dag?
  • Alvi

Det låter jättelite! Ta hem appen ShapeUp, skitbra!

• Anonym

Inte för mycket, men kass mat för viktminskning (om det är de är ute efter). Rostat bröd, pasta, räkost, ost och korv... Jösses!

• Scream2

Det är för lite mat för en dag, spec om du har tränat, och det är FEL mat för en dag.
    Rostade mackor, vad innehåller det? Lite snabba kolhydrater och inget mer.
    Räkost kan väl vara ok på en grov smörgås (om du måste äta smörgås). Men ett ägg är bättre på mackan.

Ät korv men byt ut pastan mot potatis tex, och mer grönsaker!

Frukost och lunch, men var är resten av dagen?        

• Anonym (???)
    Alvi skrev 2012-01-16 23:10:20 följande:
    Det låter jättelite! Ta hem appen ShapeUp, skitbra!

Tack det ska jag göra:))
    Anonym skrev 2012-01-16 23:13:05 följande:
    Inte för mycket, men kass mat för viktminskning (om det är de är ute efter). Rostat bröd, pasta, räkost, ost och korv... Jösses!

Jag försöker inte gå ner i vikt. Har ett BMI på nästan 21 och brukar äta väldigt mycket bättre mat annars men idag blev det snabbt och slarvigt och sen blev jag orolig över hur mycket jag glufsat i mig egentligen... Men nya tag i morgon. Jag är desutom ingen motståndare till kolhydrater utan anser att jag mår väldigt bra av att åta bröd och pasta... Men just rostat bröd brukar jag inte stoppa i mig och inte så här lite protein.
  • Anonym
    Anonym (???) skrev 2012-01-16 23:19:57 följande:

Tack det ska jag göra:))
    Anonym skrev 2012-01-16 23:13:05 följande:

Jag försöker inte gå ner i vikt. Har ett BMI på nästan 21 och brukar äta väldigt mycket bättre mat annars men idag blev det snabbt och slarvigt och sen blev jag orolig över hur mycket jag glufsat i mig egentligen... Men nya tag i morgon. Jag är desutom ingen motståndare till kolhydrater utan anser att jag mår väldigt bra av att åta bröd och pasta... Men just rostat bröd brukar jag inte stoppa i mig och inte så här lite protein.

Då förstår jag inte din oro för en dags ätande.

Jag är heller ingen motståndare till kolhydrater, men att bara äta kolhydrater är väl inte så lyckat. Men som sagt, om det bara var en dag förstår jag faktiskt inte din oro.  
Svar på tråden Är detta för mycket mat och kcal för en dag?