• TereseJörgen

Får ont i ryggen i sängen

Hej! Har svårt att sova pga rygg ont. Hur har ni löst det?

• Svar på tråden Får ont i ryggen i sängen
  • rainbowgirl

Här är en till som får ont av att ligga i sängen.....och är oxå nyfiken på bra lösningar.

• therese80

jag har tusen kuddar känns det som...sitter typ upp nästan, inte sååå skönt men man försöker bulla upp å så. Hittade en jätte bra inatt, vet dessvärre inte om den funkar fler gånger på raken..hade en "hård" soff kudde, sen på den en sån "form kudde" under huvet låg på sidan, axlarna nedanför kudden så att bara huvudet vilade sedan en kudde mellan benen samt en kudde under vänster arm..låg alltså på högersidan...hoppas att det går att förstå, men hade inte så ont som jag brukar när jag vaknade imorse..Men jag kan absolut inte ligga rakt upp och ner på ryggen i sängen....kan inte andas då..
    lycka till!

• gravid72

Hej tjejer

Jag har samma problem (är i v33) men har fått lösa det med att ligga på sidorna, palla upp en kudde i ryggen, en mellan benen och har numera fått lägga till en kudde för benen då dessa sväller upp på kvällen!! Härligt va?!
    Man sover inte helt bra men ryggen får stöd och det är bra

• Jordgubbssaft

Är i snart 23.
    Har ont i rygg och höfter och är uppe 3-4 gånger / natt, en kudde mellan knäna hjälper lite.

• Min lilla bulle

Har samma problem!
    Fick hem en annan madrass o provat o de har blivit bättre men vissa nätter är de svårt så då får jag ta mej en tur upp o värma min vetekudde sååå går de bättre..

• Trollis74

Nu när jag väger lite mer så blev sängen för mjuk för mig- vilket resulterade i ryggont.. det löste jag lätt genom att lägga in ett liggunderlag (styvt) mellan resårmadrassen och bäddmadrassen... Nu har jag inte minsta ont i ryggen på morgonen!
    Sen har jag också en extra kudde vid mage/benen, som stöd för magen.
    vet inte om detta tipset hjälper.. men för mig är det kanonbra.

• Jujja

Jag har redan fått jätte ont i ryggen n jag sover....hade ca 2 sömnlösa v, men f mig räcker det m att jag viker i hop en fleecefilt o sover på,sen har jag en kudde mellan knäna o en bakom ryggen....sover som en prinsessa

• Igby

Jag har en mjuk kudde instoppad vid magen och en hårdare som jag lägger upp det ena knät på när jag sover. Det är bara besvärligt när jag ska baxa mig runt i sängen och måste flytta mig runt med kuddarna, men nu är jag van och det är knappt att jag vaknar när jag gör det. Innan jag började palla upp magen, hade jag ont i ryggen och höften när jag vaknade.

Svar på tråden Får ont i ryggen i sängen