Anonym (Dobido) skrev 2012-01-17 19:00:13 följande:
Jag tror hon gör det bästa i att besöka en läkare eller en dietist, som kan se till att hennes värden ser ok ut och hjälpa henne få sig rätt ämnen när hon är på en sådan strikt diet.
Men jag kan hålla med föregående talare, man kan klara sig på väldigt varierad (ömsom snål, ömsom normal) kost en lång tid, MEN det betyder inte att man lever under optimala förhållanden för god hälsa. Din vän kommer med andra ord inte kunna bygga muskler eller ens träna hårt om hon inte får i sig fler kalorier. Den långsiktiga lösningen till viktnedgång och att HÅLLA vikten är ju att både äta rätt och träna, vilket är fysiskt omöjligt när man äter som din vän.
Hoppas hon är rädd om sig och inser att en drastisk snabb viktnedgång inte alltid är den mest hälsosamma...
Jo, jag har pratat med henne om det där med varierad kost OCH träning, men hon säger bara att hon ska ta träningen sen.
Alltså när hon gått ner mer i vikt efterssom hon ändå har så usel kondition att hon inte orkar träna nu. Jag har föreslagit promenader för att iaf komam igång lite lätt men hon vill inte och tycker det räcker med att hon äter kalorisnålt.
Jag vill ju inte klaga på henne heller, men var lite orolig just för den väldigt snäva kosten.