Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej! Jag funderar på att göra mensblodstest men vet inte riktigt hur jag går tillväga.. Är det någon här som skulle kunna vägleda mig?
Vi har diagnosen manlig och kvinnlig infertilitet (ganska låg äggreserv trots min ålder (28), stopp i en äggledare samt få och slö spermier). Vi har gjort fyra ivfer. Första två på privat klinik vilket gav 7 ägg totalt varav 6 mogna och 5 befruktade. Alla befruktade antingen återfördes eller frystes. Vi gjorde två återföringar och har tre embryon kvar där. Vi har därefter gjort två försök via landsting. Första gav två mogna ägg varav inget befruktades medan andra gav fem mogna ägg varav två befruktades och återfördes.
Vi har alltså gjort tre återföringar och har en ivf samt tre frysta embryon kvar. Jag fick ett svagt, svagt plus på andra återföringen men sen kom mensen två dagar sen (FET så den var inte sen pga lutinus).
Jag har börjat oroa mig över att embryona inte kan fästa ordentligt och tänkte att steg ett är att kolla upp livmodermiljön. Jag ska tjata mig till hysteroskopi men så mycket mer kan jag nog inte tjata mig till av sahlgrenska. Därav vill jag testa detta mensblodstest...
Om du vill göra IvfSerums Mensblodtest så börja med att införskaffa dessa 5 saker redan nu i god tid innan nästa mens.
1. En vadderad påse av minsta storlek
2. Några frimärken
3. Koksaltlösning (att späda blodet med lite i röret)
4. Urinprovrör med skruvkork (ett att skicka och några i reserv ifall det krånglar vid fyllningen)
5. Instruktioner inkl adress att skicka till som du hittar om du googlar på ivfSerum infection screening
Man skriver ett följebrev och skickar med provröret i den vadderade påsen, där skriver man sitt namn, födelsedatum, adress och epstadress och att man vill göra BÅDE Locus Medicus testet OCH 11 in one testet. Det kostar sammanlagt 300 euro och OM baciller hittas, då ingår receptskrivning på EU-recept, som kan lösas ut på svenskt apotek.