• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zinfandel skrev 2014-04-14 08:05:39 följande:
    Det tror jag tyvärr inte vore pålitligt 

Nej det tror inte jag heller. D bad mig försöka få till ett progesteronprov men jag vill inte strula kring provtagning med min VC i onödan då FBC-provtagningen redan hänger på en skör tråd. Och eftersom värdet ändå inte skulle vara pålitligt så får det helt enkelt vara.
  • Zwillinge86

Tack för alla tröstande inlägg idag. Säger som andra redan sagt, den här tråden innehåller ovärdelig värme och stöd!

• Zwillinge86

Snart lycklig: D ordinerar mig att ta Hcg så fort jag känner mig gravid oavsett hur tidigt det är. Jag har en tabell för bedömning av "normal" graviditet där det står 0,2-1 vecka = 5-50 IU/L. När jag gjorde en ivf hade jag provtagning 3 dagar efter ET och då ringde läkaren till labb för att ta reda på när Hcg i blodet tidigast kunde mätas och fick svaret från att ägget förmodas ha fäst, alltså ca en vecka efter ÄL eller ET. Vet dock inte om det stämmer. Håller tummarna för dig fortfarande.

• Zwillinge86
    Vilaa skrev 2014-04-16 14:05:45 följande:
    Ja min sambo har ju varit helt emot hela ideen, tror det bara är pengar han vill tjäna osv.. Hade hoppats att ett lyckat samtal idag skulle ändrat men nu blir det bara vatten på hans kvarn liksom, om att "grekdoktorn" är oseriös.. Och sen det att min sambo egentlgen inte orkar försöka mer och det är jag som puschat på det här... Fan. Blev besviken nu :(

Låter väldigt olyckligt att ditt samtal idag verkar utebli :( förstår helt dina känslor. Kan ni inte försöka ringa kliniken och fråga av vilken anledning D inte ringt som överenskommet? Kanske kan sambon ringa och förhoppningsvis få en bra förklaring som ökar hans välvilja?
  • Zwillinge86

Spännande med ditt kommande Aten-besök Vilaa. Förhoppningsvis är det någon mer som är där samtidigt som du kan så följe med. Jag träffade Krummelur när jag var där ensam och det var jättetrevligt. Vet ju att det är fler än du som är påväg att boka Aten-resor. Och vad gäller din sambo så kanske han ändrar sig efter ditt besök. Min sambo var måttligt övertygad innan jag träffat D, men är nu väldigt positiv till den personliga kontakten.

En fråga till er som kombinerar immunsupport och hemmaförsök, hur många FBC per cykel ska ni ta enligt behandlingsplanen (alltså inte extra FBC vid symtom eller avvikande värden)?

• Zwillinge86
    Solkattan skrev 2014-04-17 12:12:25 följande:
    Åh jag är i shock!!!! fått ett mail ifrån hälso o sjukvårdsledningen i vår stad....Hej XXX! Jag kan glädja dig med att hälso- och sjukvårdchef  YYYYYY kommer att se till att du får hjälp. De kommer att kontakta dig. Hoppas du får en trevlig påsk! Med vänlig hälsning,ZZZZ.

Det är ju galet bra Solkattan och du är så värd det efter alla ansträngningar!!!

Nu håller vi tummarna för att du får lite matnyttig information om hur de tänkt i ditt landsting när de slutligen beslutat att du har "rätt" till hjälp med immunsupporten. Förhoppningsvis kan ditt framsteg ge oss andra ledtrådar till hur vi ska lyckas även i våra landsting :) men att gå förbi de proffessionella och istället sikta på politikernivå verkar ju vara framgångsrikt! Glad påsk!
  • Zwillinge86
    Solkattan skrev 2014-04-18 08:25:30 följande:
    Det är inte någon härinne som av en ren händelse skulle vilja sälja lite il till mig idag...? Sitter på väg upp till Stockholm för dropp igen. Kommer vara i Stockholm under några timmar... (Det skadar ju inte att fråga) :) Jag är så kass på engelska. Tänkte Maila dr d o fråga om han kunde skicka mig ett eu recept på 5 påsar il. Kan nån hjälpa mig.. ? Vad heter läkemedelsrecept.. ? Har ni mailat på vanliga mailen... Eller mailar man specifikt till hon Mina när det gäller recept.. ? Får man ett mail typ som man skriver ut... Eller kommer det ett papper i brevlådan hemma.. ?

Jag fick recept på mailen inom 30 min efter att jag bett om det. Lycka till!
  • Zwillinge86
    Missne skrev 2014-04-19 11:41:37 följande:
    Ok Det hade jag ingen aning om att man kunde ha utan symptom. Men då vet jag det. Kan det bli bättre av immunbehandling eller spelar det ingen roll? Gör du något för att dämpa endon? För du har inte opererat bort den va? Hur kunde du förresten utläsa att jag troligen behöver progesteron- och östrogensupport utifrån USA-testerna? Kan vara intressant att veta vilka värden som tyder på det? Tack förresten för dina svar hittills, det är ovärderligt

Missne: antar att det är dina cd19+cd5 värden som tyder på problem med hormoner. Så har jag förstått mina provsvar iaf :)
  • Zwillinge86
    Missne skrev 2014-04-22 21:42:33 följande:
    Solkattan och Snart lycklig: Beklagar verkligen era minus.

Zinfandel och Zwillinge tack för era svar.

TWH: Intressant artikel.

Idag åkte jag från Stockholm och söderut och passade då på att stanna i Nyköping för blodprov efter remiss från Werlabs för att se att det funkade, nu innan jag påbörjat behandling för att se att det funkade och för att se mina bakgrundsvärden. Det var inte helt självklart att det gick. Sköterskan som jag träffade hade aldrig råkat ut för denna typ av remiss så jag hann bli rädd att jag inte skulle få ta blodprovet. Efter att hon konsulterat både labbet och en annan sköterska kunde de dock lösa det hela och jag fick lämna mitt prov. Sedan gick det snabbt. Fick provsvare bara en timme senare på mailen. Det var ju toppenbra med så snabbt svar.

Jag tog också mitt första prov i Nyköping och skapade förvirring då också då de inte hade en aning om hur de skulle göra. Fortsätter vi att åka dit Missne så måste de ju bli vana till slut ;)
  • Zwillinge86

Nu är mitt inlägg väldigt ovesäntligt i förhållande till de djupa existensiella inlägg som skrivits idag, så jag hoppas att jag inte uppfattas som okänslig som avbryter med en sakfråga.

Tog i torsdags mitt 3:e FBC (alla på olika labb) och även denna gång saknades vissa provsvar som D vill ha. Första gången var via werlab, och trots att deras prov heter FBC så saknades erytrocyter och MCHC. Läkaren i torsdags skrev enligt uppgift remiss på blodstatus med diff men jag saknar basofilia, eosinofilia, monocyter och neutrofilia. Är så trött på att jaga runt för att lösa alla provtagningar och ändå blir det inte rätt, trotts att jag betalar fullpris för provtagningarna :(

Någon som kan förklara vad som blir fel, vilka prover är det jag tagit som de tror motsvarar FBC?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!