• Zwillinge86

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hjälp! Har redan fått mail om att mina provsvar från werlabs är kompletta, bla hcg. Tog dem imorse med planen att svaret kommer att dyka upp först efter helgen då jag har ett bröllop som jag förväntas glädjas under imorgon. Nu vågar jag inte öppna mailet. Tänk om det är negativa besked!? Hur jobbig ruvningen är och att inte veta och tolka symtom, så klarar jag inte ett resultat som visar att det redan är över...

• Zwillinge86

Okej nu behöver jag er hjälp för jag fattar inte mina provsvar!!!!! Sambon fick läsa upp dem så jag kunde skriva in dem i min xl-fil, och idioten börjar med att konstatera "det står att du inte är gravid". Besvikelsen total. Rycker telefonen ur handen på honom och inser att han läst referensintervallet <5 ej gravid. Jag har ett hcg på 253 IE/L vilket väl ändå måste innebära att jag är gravid!?

Men med tanke på hans tabbe blir jag nu osäker och överanslyserar stegringen. Ligger jag verkligen rätt, eller är mitt hcg för lågt? Räknas veckorna i referensintervallet från senaste mens (alltså snart v4) eller från befruktning (snart v2)???? Hjälp mig, vill inte glädjas för ett graviditetsbesked om det redan visar på motgångar.

I övrigt ligger fbc inom referens förutom leukocyter (16.0) och neutrofila (12.5) en svag ökning från senaste fbc. Östradiol 1712pmol/L och progesteron 46pmol/L, vilket är viss ökning från föregående vecka.

Vad säger värdena er, har jag anledning att fira?

• Zwillinge86
    Snart lycklig skrev 2014-12-12 20:26:43 följande:

Mina värden har mätts i IE/L, precis som dina, men jag har ändå jämfört med den tabell som jag skickade i länken, även om de anger ett annat mått.

Då är du alltså idag på exakt 14 dagar efter "ÄL", och 28 dagar=4 hela veckor från "mensens" första dag, alltså vecka 5 (4+0).

Kram.

I den sista länken står det att veckorna räknas från befruktning (som alltså skedde för exakt 14 dagar sedan) och 1-2 veckor efter befruktning är referensvärdet 40-300 så då borde väl 253 vara helt okej, än så länge!?
  • Zwillinge86

Ni är så fina allihop! Tack för att ni bekräftar det jag inte själv vågar tro på :) ska försöka njuta av det här nu, eftersom jag inte vet hur länge det varar. Stort grattis till alla andra som lyckats, och hårt hållna tummar för er som är på gång. Kramar så det stramar

• Zwillinge86

Blöder redan. Vet att det mkt väl kan vara en normal ofarlig blödning, men ändå. Varför måste det alltid vara såhär. Det slår aldrig fel; upp som en sol och ner som en pankaka. Är det för mycket begärt att någon gång få glädjas utan anledning till oro!?

• Zwillinge86

Rfsus test visade mkt svagt positivt på morgonutin, vilket ökade min oro så jag hastade iväg till apoteket och köpte ett CB digitaltest med veckoindikator. Det visar gravid 2-3 veckor och det är ju bara 2 veckor sen befruktning så hcg verkar ju inte ha sjunkit (än) iaf. Hoppas så att det var en vanlig blödning och att det inte kommer mer idag. Vill njuta av det här plusset, inte nojja!

På bilden har det lilla testet blivit tydligare, men det är efter avläsningsfiden gått ut.

• Zwillinge86

Har inte berättat om blödningen, men han var positiv igår men ordinerade deopp asap. Men ska vara tärna på bröllop idag så det får bli dropp förtst imorrn..

• Zwillinge86
    Snart lycklig skrev 2014-12-13 10:39:45 följande:

Zwillinge, hur fpr du hjälp med IL-dropp?

Jag har två vänner som brukar försöka ställa upp som tur är. Blödningen har avtagit, men jag ser spår av den vid införande av vaggisarna. Vet att ni är många som har erfarenhet av tidiga blödningar som visat sig vara helt ofarliga och jag försöker ta fasta på det, men det är precis så här mina missfall alltid börjar.
  • Zwillinge86
    Snart lycklig skrev 2014-12-14 19:14:30 följande:

Jag kan knappt röra mig. :(

D tror inte det är några problem med min graviditet. Han skrev att jag skulle ta nya bp imorgon, tidigare har han sagt tisdag. Då är mina orosprötar igång igen.......

Har inga svar att ge dig, ville bara säga att jag förstår att din orosradar ger fulla utslag. Håller tummarna för att det inte är någon fara, att ryggskott och förkylning går över snabbt och att du snart får se ett litet slående hjärta <3
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!