• Anonym

Transa - skall jag berätta?

Är man, har familj och är gift sedan 10 år tillbaka. Jag har en fetisch som jag aldrig berättat för någon, ej heller min fru. Jag gillar att klä mig i damunderkläder och blir upphetsad av det... Det här är ju lite knepigt och jag får utlopp för detta behov när jag reser i jobbet eller har möjlighet hemma. Vet inte vad det beror på men det är en härlig känsla med tunna, slinkiga plagg... F-n va knäpp man är! Nu till min fråga.

Skall jag berätta detta för min fru och i så fall, har ni tips på hur jag gör det? Vet inte om jag vågar.

Vi pratar aldrig om sex och är väldigt tråkiga när det gäller sex. Själv skulle jag vilja "vidga vyerrna" lite. Jag är osäker på vad hon skulle säga och göra - förmodar att hon skulle bli mycket besviken på mig eftersom vi varit ihop i över 10 år. Eller skall jag fortsätta med mitt dubbelliv?

• Svar på tråden Transa - skall jag berätta?
  • Queenie70

Om du var min man skulle jag faktiskt föredra att du fortsatte i detta med smyg och att jag slapp veta.

Det är ju iof. en annan sak än att jag på nåt vis hävdar att det är rätt för dig att fortsätta leva i vad du kanske uppfattar som en lögn eller begära att du ska förneka ett behov som finns hos dig ska dock förtydligas.

• Jordgubbssmak

Om du varit min man hade jag absolut velat att du hade delat dina fantasier med mig. Så..efter bara två svar så kan du alltså dra slutsatsen att det beror jätte mycket på hur din fru är och hur hon tänker. Frågan är också hur viktigt det är för dig att hon vet? Vill du berätta för att få "tillåtelse" och slippa smyga eller vill du att hon ska delta eller vad är syftet för dig att berätta?

• Mollly

Hade du varit min man hade jag nog velat att du delade med dig. Det skulle få dig att må bättre tror jag. Slippa smyga med det.
    Vi var på en så jäkla bra föreläsning förra året med jobbet.
    Kolla in denna sida. www.saralund.se/

Hoppas det löser sig på bästa sätt.

• Anonym

Jag igen. Wow, snabba puckar! Uppskattar era svar! Hmm, blir inte lätt det här. Är det en lögn att inte berätta? På något märkligt sätt är det en bra känsla av att ha något som är hemligt också...

• Maniac

Klart man vill veta. Jag tycker inte de är speciellt udda och vore du min man skulle jag älska dig ännu mer som vågade tala om de :)

• Queenie70
    Anonym skrev 2012-01-17 22:08:36 följande:
    Jag igen. Wow, snabba puckar! Uppskattar era svar! Hmm, blir inte lätt det här. Är det en lögn att inte berätta? På något märkligt sätt är det en bra känsla av att ha något som är hemligt också...
    Tja...man MÅSTE inte dela med sig av varenda skrymsla av sig själv heller i en relation.
  • MattiasFru

Oj, det är ju jättesvårt. Samtidigt som jag nog hade blivit chockad och inte riktigt kunnat greppa att min man skulle vilja klä upp sig i kvinnokläder, så skulle jag inte heller vilja att han kände att han inte kunde dela allt med mig. Att han ska vara rädd för att jag inte skulle älska honom. Så jag skulle vilja att han berättade, även om det skulle kännas väldigt konstigt. Men jag gillar saker i sängen som han inte är helt bekväm med och han älskar mig ändå fastän att han tycker att jag är lite "twistad"

• Schnitzel

Vetu vad du gör, när ni vinat nån kväll och ska "get it on" så börja skojja till det lite med att ta nått av hennes sexiga plagg dra på dig den. Typ nått sexigt nattlinne, nu är inte jag transa men jag kan ta min frus bh när vi ska hänga tvätt och sätta på mig den och tönta mig lite omoget. Hur töntigt det än är, så är det ett billigt och smärtfritt sätt att se hennes reaktion. Gillar? Gillar inte? Du kanske får veta.

• MattiasFru
    Schnitzel skrev 2012-01-17 22:59:23 följande:
    Vetu vad du gör, när ni vinat nån kväll och ska "get it on" så börja skojja till det lite med att ta nått av hennes sexiga plagg dra på dig den. Typ nått sexigt nattlinne, nu är inte jag transa men jag kan ta min frus bh när vi ska hänga tvätt och sätta på mig den och tönta mig lite omoget. Hur töntigt det än är, så är det ett billigt och smärtfritt sätt att se hennes reaktion. Gillar? Gillar inte? Du kanske får veta.
    Fast jag kan inte påstå att jag skulle gilla att min man var transa, men jag skulle vilja att han berättar ändå
  • Anonym (biupp)

Vet inte om jag skulle kalla det dubbelliv? Du sviker väl ingen om du klär dig i kvinnounderkläder och har det mysigt för dig själv på ett hotellrum då och då? 

Min exman var som du och han berättade för mig. Det var oK för mig men tyvärr kunde jag inte dela denna fetisch med honom så han var lite besviken. Han fick gärna klä sig i kvinnokläder men helst inte när jag var med; det störde min lust till honom tyvärr. Sen var det avgörande för mig att jag visste att han själv också ville hålla det hemligt för andra. Hade han velat gå ut och gå i kvinnokläder hade jag haft mycket svårare att acceptera det - vi pratade mycket om detta och jag insåg att så känner jag. Jag tycker inte det är fel att en man klär sig i kvinnokläder men där vi bodde då hade det inneburit att behöva förhållla sig till den småborgerliga massans åsikter och reaktioner och det orkade inte jag just då i mitt liv av olika orsaker. Sen var inte vårt förhållande så stabilt i övrigt heller så vi skildes - men detta hade inget med kvinnokläderna att göra.

Berätta för din fru om:
    -du kan försäkra henne om att du vill fortsätta klä dig i kvinnounderkläder i smyg
    -du kan försäkra henne om att det är OK att göra det när hon inte är med (tex på jobbresa ensam på hotell)
    -du är OK med att det kanske känns väldigt konstigt för henne och hon först blir rädd - låt henne reagera ett tag först!
    -det är väldigt viktigt för dig att vara öppen med alllt med din fru 

• Anonym (Crossdresser)

Du är inte alls knäpp, jag njuter av samma sak och hade samma funderingar som du.

Köper du sexiga kläder till din fru? Om inte så gör det, passa även på att köpa något från herravdelningen  till dej själv det finns massor av olika saker som är till för herrar men ändå är lite feminina i utformningen, sen är det bara att köra på, ta lite i taget tills du till slut föreslår att du provar hennes, det blir rätt naturligt om man tar det på det sättet.

Lycka till

ps. ebay har massor av kul grejer.

• Tom Araya

Har ni varit gifta i 10 år och knappt pratar om sex är nog inte din trans-fetischm den rätta ingångsnivån om och när ni väl börjar tala om sex.

• Anonym (hetro)

Detta är inte normalt, det är viktigt att omedelbart söka hjälp och få hjälp.
    En man är en man och en kvinna är en kvinna.
    Om man inte är normal får man gå till psykolog och rätta till detta.

• StringKillen
    Anonym (hetro) skrev 2015-08-14 14:46:09 följande:

Detta är inte normalt, det är viktigt att omedelbart söka hjälp och få hjälp.

En man är en man och en kvinna är en kvinna.

Om man inte är normal får man gå till psykolog och rätta till detta.

Skärp dig!
Svar på tråden Transa - skall jag berätta?