• Delicious

Mitt hår är som tuggummi/elastiskt och går av HJÄLP PANIK

Har under långttid färgat mitt hår men nu på slutet blev det för mycket.
    När håret är blött kan jag ta en tuss och helt enkelt super lätt dra av den på mitten.
    Håret känns helt elastiskt och bara går av när man drar lätt i det. (Inte när det är torrt dock).

Vad kan rädda mitt hår? Någon som har erfarenhet av bra produkter som verkligen hjälper? 

• Svar på tråden Mitt hår är som tuggummi/elastiskt och går av HJÄLP PANIK
  • Memoar

Tycker inte du ska försöka dig på ngr egna experiment. Gå till en frisör istället. 

• kellikopter

tror jag klippte av det när jag hade så en gång i tiden. Och rörde inte det när det var blött!

• Nattis90

Har hänt mig många gånger då jag blekt det i 9år fram och tillbaka .. Hårinpackningar i massor och toppa topparna så fort dom blir slitna ! 

• Ninnus

Ojoj illa, håret är riktigt trasigt när det gått sådär, gå till en frisör och låt h*n klippa av det värsta, och vårda det som är kvar med många inpackningsbehandlingar och rör inte håret öht när det är blött, låt det självtorka o pina det inte med värmetång eller så.
    Och som tips i fortsättningen, när du färgar/bleker håret gör det bara i utväxten, inte i det övriga håret, inte över de där 30 minuterna som det står i instruktionerna, o vira INTE in huvudet i plast eller liknande för värme sätter fart på den kemiska processen.

• enannan

Inpackningar varje gång du tvättar (var tredje dag), INGA extra produkter och täta besök hos frisören tills det blir bra. Fråga en frisör vilka produkter du skall använda för tvätt och inpackning.

Tyvärr går det söndriga håret knappast att rädda men du kan med bra inpackningar och vård få det att hålla ihop någorlunda tills det växt ut så mycket att du kan klippa bort det.

I fortsättningen skulle jag rekommendera att endast färga hos frisör då de har bättre färger än du kan köpa i butiken och bättre kan anpassa verkningstid och efterbehandlingar.

LYCKA TILL!

• enannan

Mitt hår blev lite så och jag lät det vara skitfult (misslyckat blonderat gråbrunt) ett halvår och sedan klippte jag bort det värsta och slingade utväxten hos frisör. Ett halvår senare gjorde jag samma procedur igen och nu ser det äntligen bra ut. Ett år alltså sammanlagt.

• smlh

Ricinolja! Dock drar de ut färgen, men det är jättebra annars. Finns på apotek och hälsobutiker.

Prinsen - BF 26/1-12♥
  • Anna J01

Visst kan det bli liite bättre med bra produkter. Men ända riktiga hjälpen är att sluta färga och klippa bort det skadade håret.

• världsmedborgaren

Proteinspray, exvis CAT fr Redken, Kerastase specialserie för skadat hår - och - som övriga skrivit ovan - täta besök till frisören och låt håret vara obehandlat. Lycka till!

• Hugan

Extreme serien från Redken, massa proteiner som bygger upp håret igen. När du kört en kur så byt till all soft.

• partouze

Finns bindningar i håret som håller strukturen. Låter som dina peptodbindningar gett upp och de gär aldrig att reparera . Men de växer ut nytt snart . Va rädd om håret i fortsättningen så du inte tappar eller bryter av de .

• Ung kvinna

Gå in på lockig.se (parras även folk med rakt hår) Där kommer du hitta svaren.. Jag vet svaren men det är ganska mycket och det kommer vara enklare för dig att förstå om du läser dig fram där för de har jätrtebra tips och information..

Svar på tråden Mitt hår är som tuggummi/elastiskt och går av HJÄLP PANIK