• sansel

förvärkar? v. 36

Hej,
    Jag väntar mitt andra barn v.36(+2). Hade kraftiga förvärkar som kom regelbundet först med 5min sedan med 3min mellanrum under ca en och en halv timma igår för att sedan avta och försvinna helt. Känner inget idag förutom någon enstaka mindre intensiv sammandragning. Någon som varit med om något liknande? Kan det vara en indikation på att det är på g?

• Svar på tråden förvärkar? v. 36
  • Caramella

Det kan ju vara på G, men behöver inte vara mer än förverkar...Du kan ju kontakta förlossningen o berätta hur du har det. dom kanske tycker du ska komma in på en kontroll. Förlossningen e nog till större hjälp än nån på FL
    lycka till!!!

• Tvåbarnsmor

Jag har haft så från och till vissa kvällar.
    Första kvällarna kom det varannan dag nästan och då kom dom regelbundet, höll på i 2-3 timmar med 8min mellanrum. Sedan var de lugnt några dagar sedan hade jag 2 kvällar i rad med 2min mellanrum o så höll de på även då 2-3 timmar. Har varit uppe på koll och tyvärr kan de vara pinvärkar.
    Var hos barnmorskan idag och hon kändes inte jätte stressad, hon sa att tyvärr finns det inte så mycket att göra förutom att avvakta men om man vill veta eller bara prata ska man ALLTID ringa FL för de är de dom är till för :)
    Så tveka inte att ringa för en koll, känns alltid bättre efteråt.
    Och sedan sa hon även att det är bara att ta en dag i taget och se vart det leder eftersom det stannar av.
    Om det eskalerar mer och mer så är det troligen förlossningen som är igång och då ska man självklart ringa ! :)
    Kan tillägga att jag är "enbart" i vecka 33+2 idag.

• sansel

Tack för svar. Jag ringde förlossningen igårkväll när det pågick. De tyckte att jag kände min egen kropp bäst och jag va välkommen in om jag ville. Hade en väldigt snabb förlossning sist och är väl också lite nojig för att inte hinna in i tid. Hade precis bestämt att vi skulle åka in då det slutade.

Jennieh: Jobbigt för dig att det börjat redan och återkommer. Har du blivit sjukskriven?  

• Tvåbarnsmor

Jag är hemma då jag blev varslad i slutet av november så jag är hemma ändå, dock hade hon sjukskrivit mig om jag hade varit aktiv. Men dom har sagt till mig att ta det lugnt på bästa möjliga sätt, sitta och ligga och inte stressa och så.
    Jobbar du fortfarande? I såna fall kan de ju vara ett första tecken på att lugna ner sig det sista :)

• Catox9

Har oxå haft som dig, till och från i några veckor nu.. Har slemproppen gått? Det har min gjort för en dryg vecka sen (förra bebisen kom en vecka efter så jag hoppas) och det brukar ju kunna sätta igång saker :)
    Annars är det bara att vänta (suck) som vanligt :/

• sansel

jennieh: Hade inte slutat jobba :) tänkt jobba veckan ut men sjukskrev mig idag och tänker bara komma in på måndag (om jag kan) och lämna över det sista till vikarien som börjar då.

Catox. Jobbigt. Varje kväll? Hoppas det är på g för dig. Jag märkte inte av slemmproppen förra gången och har inte märkt något nu heller.

• MyzRåttan

Har haft kraftiga förvärkar varje dag (framförallt kvällar) sen innan v.30 (v.37 nu) i 34 blev dom så kraftiga (3 min emellan) att ja åkte in till fl så dom fick kolla o då är tappen mjuk/mogen öppen utvändigt men inte in till barnet! O så har d fortsatt varje dag sen dess så börjar bli riktigt less faktiskt!! O tyvärr kan d vara så i speciellt för omföderskor....så bara att hoppas att d drar igång ordentligt snart!!

Svar på tråden förvärkar? v. 36