• sansel

förvärkar? v. 36

Hej,
    Jag väntar mitt andra barn v.36(+2). Hade kraftiga förvärkar som kom regelbundet först med 5min sedan med 3min mellanrum under ca en och en halv timma igår för att sedan avta och försvinna helt. Känner inget idag förutom någon enstaka mindre intensiv sammandragning. Någon som varit med om något liknande? Kan det vara en indikation på att det är på g?

• Svar på tråden förvärkar? v. 36
  • sansel

Tack för svar. Jag ringde förlossningen igårkväll när det pågick. De tyckte att jag kände min egen kropp bäst och jag va välkommen in om jag ville. Hade en väldigt snabb förlossning sist och är väl också lite nojig för att inte hinna in i tid. Hade precis bestämt att vi skulle åka in då det slutade.

Jennieh: Jobbigt för dig att det börjat redan och återkommer. Har du blivit sjukskriven?  

• sansel

jennieh: Hade inte slutat jobba :) tänkt jobba veckan ut men sjukskrev mig idag och tänker bara komma in på måndag (om jag kan) och lämna över det sista till vikarien som börjar då.

Catox. Jobbigt. Varje kväll? Hoppas det är på g för dig. Jag märkte inte av slemmproppen förra gången och har inte märkt något nu heller.

Svar på tråden förvärkar? v. 36