Seminarium? Tacka nej till kurs pga det?
Om man ska gå en högskolekurs i juridik där utbildningen går ut på föreläsningar, seminarium och grupparbeten, vad kan man vänta sig då?
Vad är ett seminarium? Har aldrig varit på ett sådant.. Rent spontant gissar jag på att det är ett "möte" där hela klassen ska diskutera och dom som hörs mest är bäst?
Har sökt en kurs till senare i vår men funderar på att tacka nej till min plats. Får panik när jag hör ordet seminarium.Tycker det är så obehagligt att prata inför stora grupper med okända människor... Muntliga redovisningar var det värsta jag visste när jag gick i skolan...får kalla kårar när jag tänker på det..
Och grupparbeten..jag hoppar ju in på en fristående kurs. Så jag oroar mig att de andra redan pluggat tillsammans och känner varandra och redan är små grupper...
Känner mig så jävla fånig, som funderar på att skippa en utbildning pga detta...!! Jag vill ju inte egentligen. Men jag vill inte heller utsätta mig för något hemskt så jag ska må dåligt hela kurstiden...
Vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden.. Var bara tvungen att skriva av mig!