• PetraK

7-16-yrken?

Jag är gravid med BF 11 juni, ska vara mammaledig, men efter det behöver jag ett nytt jobb då det jag har nu inte går att kombinera med förskola och en man som jobbar borta varannan vecka (jag vill inte ha nattis och mannen min kan aldrig få ett jobb där han har 7-16-tider).

Så kom gärna med förslag på yrken där man har arbetstider liknande 7-16.
    Jag är inställd på att utbilda mig, så har ni även tips på utbildningar, distans eller i östergötland, så är det välkommet :).

• Svar på tråden 7-16-yrken?
  • Egendomligt

Jag jobbar som sjukgymnast (inom kommunen) och jobbar 7.30-16. Arbetsterapeuterna jobbar likadant, och sjuksköterskorna som har dagtid har tider som varierar men mellan 07.00 och 17.00. Alla med 3-årig utbildning.

Lärare är ett annat alternativ, men den utbildningen är ju lite längre.

• PetraK

Sjukgymnast kommer jag inte in på och arbetsterapeut har jag pluggat 1 1/2 termin på, insåg att det inte var vad jag trodde.

Reception eller växel skulle jag absolut kunna tänka mej, men det känns som man behöver ha någon sorts utbildning för att kunna "slå sig fram" bland alla som söker såna jobb...

• trytofindme
    Egendomligt skrev 2012-01-18 20:47:27 följande:
    Jag jobbar som sjukgymnast (inom kommunen) och jobbar 7.30-16. Arbetsterapeuterna jobbar likadant, och sjuksköterskorna som har dagtid har tider som varierar men mellan 07.00 och 17.00. Alla med 3-årig utbildning.

Lärare är ett annat alternativ, men den utbildningen är ju lite längre.
    Fast lärare är ju definitivt inte ett 7-16 -yrke.
    seandra82 skrev 2012-01-18 20:42:42 följande:
    receptionsjobb el växel på ngt kontor.
    städ 
    Inte städare heller egentligen. Det beror helt på.

Jag skulle också gärna byta till ett arbete med normala tider. Är konditor idag. Men receptionist av något slag då? Det brukar väl inte vara så höga krav på utbildning där?

Vad har du för yrke idag, och erfarenheter och utbildningar?
  • seandra82
    trytofindme skrev 2012-01-18 21:01:16 följande:
    Fast lärare är ju definitivt inte ett 7-16 -yrke.

Inte städare heller egentligen. Det beror helt på.

Jag skulle också gärna byta till ett arbete med normala tider. Är konditor idag. Men receptionist av något slag då? Det brukar väl inte vara så höga krav på utbildning där?

Vad har du för yrke idag, och erfarenheter och utbildningar?
    jag jobbar me städ 7-16 ,ingen utb 
  • trytofindme
    seandra82 skrev 2012-01-18 21:15:05 följande:
    jag jobbar me städ 7-16 ,ingen utb 
    Det tror jag säkert, men majoriteten av städjobb då? Är det 7-16 verkligen? Jag har svårt att tro det då man som städar ofta gör det före eller efter att diverse verksamheter har stängt. Men jag kanske har fel.
  • PetraK

Jag gick barn och fritid på gymnasiet, har sen läst till undersköterska, timvikat som vårdare/uska från 05-11, för ett år sen började jag jobba på en bensinstation. Har pluggat 1 1/2 termin på arbetsterapeutprogrammet.

Så jag har inga direkta meriter för receptionsjobb och så.
    Men som jag skrev, jag utbildar mej gärna, men jag har svårt att komma på vad jag vill. Så nu har jag tänkt att jag ska försöka vidga mina vyer och kanske satsa på något oväntat :).

• Gladskit

I princip alla kontorsjobb är ju sådana.

Dvs alla funktioner som finns på ett huvudkontor; ekonomi, löner, utbildning, personal, inköp, drift, IT mm.
    IT & drift kan väl ha beredskap eller liknande ibland men då behöver du ju inte göra just det
    Resebranschen kan fungera. Har jobbat med affärsresor tidigare och det är ett måndag-fredag-jobb.
    Reception var också ett bra tips. Securitas bemannar många receptioner, kolla mot sommaren om de söker vikarier!

Själv har jag en man som jobbar skift och jag jobbar med löner & personalfrågor. Trivs som fisken!

Svar på tråden 7-16-yrken?