Inlägg från: Flutterby |Visa alla inlägg
  • Flutterby

FAS3.

Jag är kanske på väg dit, men undrar: är fas3 en del av jobb- och utvecklingsgarantin? Jag har just fått besked på att jag har JOB i ett år till, men vet inte mer.

• Flutterby

Jag försökte ringa min handläggare på AF idag, men hon VAB:ar, så jag frågar er: vet ni hur det funkar med barnomsorg och FAS3? Jag har min dotter som 15-timmarsbarn på förskola, måste hon gå upp till heltid om jag får sysselsättning genom FAS3?

• Flutterby

Hej!

Är i Fas3 nu, men har ännu inte "placerats". Fick ett brev från AF idag och i det står det att jag har "Placering på AF i avvaktan på extern plats."
    Vad betyder det? Ringde min kontaktperson, men hon kommer inte tillbaka förrän i morgon.

Betyder det att jag ska infinna mig på AF varje dag, eller vad? 

• Flutterby
    Flutterby skrev 2012-05-31 14:37:30 följande:
    Hej!

Är i Fas3 nu, men har ännu inte "placerats". Fick ett brev från AF idag och i det står det att jag har "Placering på AF i avvaktan på extern plats."
    Vad betyder det? Ringde min kontaktperson, men hon kommer inte tillbaka förrän i morgon.

Betyder det att jag ska infinna mig på AF varje dag, eller vad? 
    Ingen som vet?
  • Flutterby
    trollizz skrev 2012-06-01 16:07:57 följande:

Har du skaffat platsen själv? 

I brevet jag fick står det så här: " Sysselsättning/aktiviteter: AF i avvaktan till att inkommen extern sysselsättningsansökan blivit godkänd."

Alltså, jag har själv skaffat en plats som ännu inte (efter 3 månader!!!) blivit godkänd. Med andra ord, jag vet INGENTING ännu...
    Jag är hemma och söker jobb hemifrån (jobbar även). 
    Så tror det blir samma för dig. Du ska nog inte dit varje dag!      
    Tack! Jag har fått besked nu att jag ska börja på en arbetsplats den 11/6, tills dess är jag hemma som vanligt.
Svar på tråden FAS3.