trollizz skrev 2012-03-07 23:40:03 följande:
Ja, fan inte klokt ju. När jag läser sånt så undrar jag vad jag gjort för att förtjäna samhällstjänst..??..
Janne Josefsson...help me!
Nja...jag har inte än haft samhällstjänst... Det är så klyddigt det här. Jag har haft aktivitetsstöd i 2 år. Genomgått fas1 och 2 antar jag. Inte fått ta ut semester sen det att jag gick in i aktivitesstödet. Så det är ju ändå detsamma. Nu snart,.typ nästa vecka (AF vet inte ens exakt när) går jag in i Fas3. Då ska jag utföra samhällstjänst på OBESTÄMD tid.
Snälla hjälp mig någon. Mitt rop på hjällp. Många ser ju att detta är helt fel. Jag vill kämpa, men jag behöver fler som villl kämpa med mig.
Jag tror det finns föreningar för de som går i fas 3. Det framgick när jag googlade fas 3 tidigare. Som vanligt i Sverige kommer ingen gå ut och demonstrera, men lite alternativt motstånd uppstår i studiecirklar, grupper, etc. På ytan verkar ju landet gå strålande, just eftersom vi inte har någon vana att protestera högljutt.
Det kan ha varit bra tidigare.
Läste en bok på franska som hette La revolution suedoise, den studerades på Science Politique i Paris, ett bra universitet. Bokens huvudtes var att Sverige trots allt gått igenom en revolution i fråga om rättigheter och demokrati UTAN blodsspillning och barrikader - till skillnad från då Frankrike och många andra länder. Det unika i Sverige har varit uppslutningen i det tysta, i alla dessa föreningar, att folk grupperar sig, i fackförbundens starka position.
Men eftersom detta nu urholkas sakta men säkert kommer det finnas behov för att folk faktiskt protesterar mer våldsamt.
Fas 3 är en sån sak som jag direkt skulle demonstrera mot om det ordnades en demonstration.
Sen måste jag ju fråga dig Trolliz, vad för typ av hjälp du behöver och vill ha?