FAS3.
ÄrlaPärla skrev 2012-03-06 11:13:08 följande:
Trolizz, jag kollade med AF. Om du har fast anställning med fast schema ska du kunna ta ut semestern, det samma om du är i FAS 3 på deltid dvs att du har ett deltidbestlut inte att du har ett heltidsbestlut och att du sedan går i från för arbete. Problemet är om du är anställd på timmar och har ett FAS3 bestlut på heltid, då hamnar du i den här situationen att du ska få ut semesterersättnignen som pengar och inte kan ta dina semesterdagar. (vilket fortfarande jag tycker är konstigt men men) Detta besked fick jag av kundtjänst så om du har fast tjänst och fasta tider och/eller deltidsbeslut på FAS 3 så kan det vara värt att ta det en vända till med din handläggare (eller dennes chef)Jag är anställd på timmar, men har fast schema varje vecka. Fasta timmar varje vecka alltså. Men inte fast anställning. Jag har Fas3 beslut på heltid.
Jag har min semesterersättning inbakad i lönen ja.
Det jag snackar om att jag vill ha är OBETALD semester. Ta ut min semester och inte få ett öre (jag har ju ersättningen i lönen varje månad). Förstår inte vad detta skulle vara för problem?
Tänk dig att ha ett arbete och inte få ta semster från detta. Aldrig någonsin...
Jag kan ju aldrig någonsin bli av med mina fasta timmar som jag har varje vecka genom att ta semester för då tackar jag NEJ till arbete enligt AF.
Jag tycker i så fall att ALLA människor oavsett fast anställning eller ej tackar nej till arbete vid semester. Jag fattar inte och kommer aldrig att fatta detta beslut som någon/några jubelidiot/er tagit.