• Woogie

Klåda i armhålan

Jag är gravid i v. 14 och har sedan någon vecka tillbaka hemsk klåda i ena armhålan (vänster). Ibland liiite i höger, men det är nästan inget alls då och för det mesta över huvud taget inte alls. Jag använder ny rakhyvel, byter ofta och använder deo utan aluminium-någonting, det som finns i de vanliga märkena i affären. Har just nu ett från Kenzo, vilket jag har använt i ett par år (märket alltså, inte just det sticket... )

Det syns inte riktigt något, inga utslag eller så och eftersom det nästan bara är i ena så känns det lite främmande att det skulle vara allergi. Det enda jag har ändrat i tvättväg är till parfymfritt sköljmedel då jag inte fixar lukten på vårt vanliga just nu och om något, så borde det väl vara bättre ur allergisynpunkt?

Jag vet ju inte om det har med graviditeten att göra, men jag lade tråden här i alla fall. Någon som vet, eller har en aning? Känns svårt att gå till läkaren när jag inte riktigt har något att visa upp... Men det är ju det jag får göra tillslut om det inte ger sig. Har inga allergier i övrigt och har aldrig haft exem.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Svar på tråden Klåda i armhålan
  • Woogie
    sskstud3nt3n skrev 2012-01-19 10:53:17 följande:
    är det bara där det kliar?
    Ja, ingen annanstan på kroppen och bara I armhålan, inte runtom eller så.
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • sskstud3nt3n

hm..hade klåda över hela kroppen när jag var gravid. Rakar du ofta? kanske har blivit en kombination av graviditet och någon form av överkänslighet.

• Woogie

Nej, inte så särskilt... vad 4-5:e dag kanske? Ja, jag har också hört talas om klåda över hela kroppen vid grav. och att det väl har med leverfunktionen just då att göra? Men det har jag inte... Ledsen att jag skjuter ner din teori, har någon mer? :o)
    *frustrerad*

• BrödernaBus

Det kan vara svamp! Det vet jag att min syster hade när hon var gravid. Kliade nåt enormt och hon var rödfnasig i armhålorna...

• Woogie
    BrödernaBus skrev 2012-01-19 12:19:38 följande:
    Det kan vara svamp! Det vet jag att min syster hade när hon var gravid. Kliade nåt enormt och hon var rödfnasig i armhålorna...
    Åh, det har jag inte ens tänkt på, men det är klart, det är ju en bra miljö för svamp. Tack, ska prova salva och se om det hjälper! *hoppas* Fast, då kan jag troligen inte använda deo samtidigt, eller vad tror ni?
Svar på tråden Klåda i armhålan