Inlägg från: EttLångtOchJolligtNamn |Visa alla inlägg
  • EttLångtOchJolligtNamn

Denna hysteri kring tatueringar.

Hej alla!

Nu är det så att jag har tröttnat lite på er alla som kommer med påhopp om att folk som tatuerar folk under arton är oseriösa, dåliga, ser till att du får blodsmitta och infektioner, håller till i garage eller kring köksbord.
    Så är ofta inte fallet!

Är 17, snart 18 och har 3 tatueringar.

Den första är ett vargansikte med ett klarblått öga och ett ärr över ögat på min vänstra axel.

Den andra är på vänster underarm och där står det "In hoc signo vinces" i tysk kalligrafi som användes under ww2. Det täcker från armveck till handled.

Den tredje är på höger underarm och det är en liten sol i form av ett hjärta. Min sambo som jag för övrigt är förlovad med har en likadan där.

Alla mina tatueringar är gjorda hos en SERIÖS tatuerare i en STUDIO. Han är extremt duktig och har hållit på i flera år nu. Han har en åldersgräns på sjutton år med föräldrars tillstånd. Så till er alla som påstår att det är bara oseriösa tatuerare som tatuerar folk under arton kan krypa under en sten och gömma er :)

• Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Irriterande skrev 2012-01-19 15:33:24 följande:
    Tysk kaligrafi + In hoc signo vinces - I detta tecknet skall du segra

ja det är ju nästan lika moget som de som har hakkors tatuerat

Är du nynasse eller bara allmäbt korkad ?
    Innan du yttrar dig ska du veta hur mitt liv sett ut.. Den har för övrigt anknytningar till vargen på min axel.
    Jag är en varg, missförstådd och hatad för att jag vågar vara den jag är. Anledning till blått öga på varg är för att jag är blåögd. Såret för att symbolisera alla skador min själ pga. mitt liv. Är jag korkad för att jag har Konstantin den stores motto på min arm? Är jag nazist för att jag har det typsnittet som jag tycker är underbart snyggt?

Nej du, jag är varken nynazist eller korkad. Jag vågar stå för den jag är och använda mig att citat från stora människor i det typsnitt jag vill.
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Queenie70 skrev 2012-01-19 15:37:30 följande:
    Stackare...
    Kan du utveckla?
    Är jag en tragisk människa för att jag ser tatueringar som en konst?
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Kokomo skrev 2012-01-19 15:44:49 följande:
    Igen, haha!
    Utveckla..
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Kokomo skrev 2012-01-19 15:48:16 följande:
    Både du och dina tatueringar är roliga och muntrar upp mig såhär på eftermiddagen. Gillade "motiveringen" till tatueringarna också. Hehe.
    Haha.. Jag har inte orken att sitta här och skriva en uppsats ang. mina val av tatueringar. Men det är verkligen uppsatser. Jag använder mina tatueringar i terapeutisk mening mer eller mindre. Varje tatuering har en djup mening och anknytning till mig själv och mitt liv. Om kapitel som är avslutade för gott, till en tid dit jag aldrig kommer beträda igen. Men skratta du.. Håna mig.. Gör narr av mig.. Ty jag vet att jag står över dig eftersom du måste försöka trycka ner mig.
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Queenie70 skrev 2012-01-19 15:50:16 följande:
    Jag tycker synd om dig för att du råkat ut för en tatuerare som inte begriper att ens konsekvenstänkande faktiskt inte är färdigutvecklat vid 17 års ålder. Du kan i dagsläget faktiskt inte överblicka vad stora i ögonfallande tatueringar kommer att innebära för dig framåt i livet. Det är du helt enkelt för ung för. Har inget emot tatueringar alls men jag anser att man ska vara färdigmognad innan man tar beslut om kroppsprydnader som man faktiskt kommer att få dras med i resten av livet. Även om en tatuerare är skicklig, så anser jag defintivit att han är oseriös om han tatuerar underiga.
    För det första, vad vet du om min mognadsgrad. För det andra, ett år spelar mer eller mindre ingen roll i det här sammanhanget. Du är i många fall lika omogen vid åldern 18 som 17.
    Däremot kan jag anse mig själv vara mer mogen än folk i min ålder.
    De flesta sjuttonåringar har inte varit med under sin sambos förlossning, de har inte tagit hand om en prematurbebis som var 2,5 månader för tidigt född, de har inte spenderat mer än 2 månader på ett sjukhus och tagit hand om sin för tidigt födda son och sambo med förlossningsdepression.
    De har dessutom inte fått beröm av sjukhuspersonalen för att de har varit så pass starka och duktiga att trettioårig föräldrar har bleknat i jämförelse.
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Queenie70 skrev 2012-01-19 15:53:30 följande:
    ..och att som 17 åringa tatuera sig i terapisyfte bekräftar bara för mig hur totalt galet det är av denna tatuerare att gå med på detta, och verkligen helt galet av dina föräldrar att ge tillstånd. Jag tror du är tonåring som varit mycket utsatt, och som inte får adekvat hjälp med detta och som inte har ett tillräckligt stabilt föräldrarstöd.
    Jag har haft föräldrastödet jag behöver, jag har gått hos en kurator. Jag går med min sambo på öppenpsykiatrin.
    Det jag har varit utsatt för är mobbing, trakasserier av lärare, etc. etc.
    Tror du jag sa till min tatuerare att det var för det syftet jag gjorde dem?
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Irriterande skrev 2012-01-19 15:53:21 följande:
    Ja du låter som den där missförstådda blåögda hunden på axeln nu - skäller lite och pissar in reviret
    Med tanken på dina personangrepp kan jag anta att du är en mycket sorglig individ som sitter hemma och är tuff bakom en datorskärm och försöker trycka ner folk. *Clap clap*
  • EttLångtOchJolligtNamn
    Irriterande skrev 2012-01-19 15:58:51 följande:
    Du menar att du är ovanligt mogen för din ålder och därför behöver psykiatrisk hjälp
    Så jag har inte rätt att må dåligt fast jag är mognare än andra i min ålder.
    Queenie70 skrev 2012-01-19 15:58:40 följande:
    De flesta 17 åringar anser att de är mognare än andra jämnåriga. Det är ofta de som i sin villfarelse bestämmer sig för att bli föräldrar tidigt etc. Egentligen är det just bara ett tecken på ATT man är ganska omogen.

Jag vet inte mer om dig än vad du själv berättar, däremot vet jag en del om att din hjärna faktiskt inte är färdigutvecklad.

Och vad det gäller sjukvårdspersonal så är det deras uppgift att stötta och berömma och stärka nyblivna föräldrar  i sin självkänsla på olika sätt. Vad skulle de säga liksom? Att du är för ung när du nu redan sitter där med ditt barn, det skulle givetvis inte fylla någon funktion. Jag förringar inte alls din insats, du gjorde säkert bra ifån dig. Men det innebär inte att du de facto är tillräckligt mogen för att hamna i en så svår sits.
    Även om många anser sig vara mer mogen än de är så vet jag själv att jag är det. Jag kan t.ex. icke umgås med folk i min egen ålder mer eller mindre då det beter sig som, jag vet inte vad. Jag har haft mina tatueringsmotiv i åtanke sedan jag var 14-15. Jag VET att jag är mognare än de flesta andra i min ålder.
Svar på tråden Denna hysteri kring tatueringar.