• Anonym

Grön avföring.....

Jag är gravid i vecka 23 och väldigt orolig just nu.
    Jag har haft grön (svart?) avföring sedan i går, och är nu orolig att jag har fått i mig någon bakterie som kan skada barnet.
    Finns det någon med liknande symtom som kan hjälpa mig vad det kan vara?

Bm trodde inte att det skulle vara någon fara, utan att jag snarare fått i mig nått olämpligt. Men sen slog det mig ang bakterier och att de faktiskt kan skada mitt barn.

Tack på förhand

• Svar på tråden Grön avföring.....
  • Anonym

nej, jag äter inga järntabletter....

• Anonym

Hej och tack för svaren!

Jag ringde sjukvårdsupplysninge, hon svarade att det antagligen är något fel på barnet - vilket gjorde mig till ett nervvrak. Så gråtandes sprang jag till bm där en stannade upp och svarade på min fråga (trots att jag ingen tid hade). Hon trodde inte det kunde ha med barnet att göra - för det är ju inte kopplat till mitt tarmsystem. Jag blev lite lugnare, men bara lite....
    Var på det humöret igår att jag hittade alla möjligheter det kunde vara, bla bakterier. OCh det är ju inte så bra för barnet...

I dag ser avföringen bättre ut, men jag ska ändå ta upp det med min egna bm.

Jag har dock varken ätit blodpudding eller antibiotika. Jag ska rannsaka vad jag ätit de senaste dagarna så kanske jag kommer fram till vad som färgat det.
    Kände ju sparka igår som vanligt, så det är nog ingen fara med bebis.

• Anonym

sunflower: du har helt rätt i att jag borde kontakta patientombudsmannen.

Jag var i väg till min bm idag, och hon sa att dom hade planer på att anmäla också, för det var tydligen inte första gången dom säger så dumma saker som kan uppröra så helt i onödan.

Jag behövde inte oroa mig sa min bm iallafall. Så nu känns det bättre.
    Tack för era svar, och jag ska försöka lista ut vad orsaken kan ha varit.

Kram o tack!

Svar på tråden Grön avföring.....