• Elskling123

Tips om privata hyresvärdar-stockholm

Hej allesammans! Har hamnat i en krissituation där jag behöver hitta en lägenhet så snart som möjligt! Har ungefär 3 månader på mig så ALLA tips är mer än välkomna! Detta är förstås värsta tiden detta kunde ske då jag väntar mitt första barn som kommer i sommar. Har stått i bostadskön i strax över 5 år men verkar hopplöst att få något om jag inte väljer norsborg eller rinkeby :( känner ni till något så snälla, hojta till! Alla tips kan leda till något! Är desperat!

• Svar på tråden Tips om privata hyresvärdar-stockholm
  • Millans hustru

använd bostadssnabben också på bostadsförmedlingens sida, det kan absolut löna sig (vet!) efter fem år i kö! även omd et är 30 före så kan det bli du som får den.

• LivL
    Millans hustru skrev 2012-01-19 20:37:46 följande:
    använd bostadssnabben också på bostadsförmedlingens sida, det kan absolut löna sig (vet!) efter fem år i kö! även omd et är 30 före så kan det bli du som får den.
    Är 5 år i kö mycket i Sthlm?
  • elinaehn
    LivL skrev 2012-01-21 11:42:37 följande:
    Är 5 år i kö mycket i Sthlm?

fem år är nog i princip minumum för att få lägenhet i utkanten av stockholm tror jag. är itne helt säker, för jag har bara erfarenhet av en vän som just fick via bostadssnabben. men då var fem år inte mycket, hon hade en himla tur, väldigt många hade betydligt längre kötid och gick före henne. men efter lite envishet så gick det!
  • nevermind

Hmm... Nyfiken eftersom jag stått i kö på min ort i 9 år och fortfarande inte kommit fram. Visst, kanske kan få en skabbig etta, men det är inte alls säkert. Beror ju på om dom före mig i kön är desperata och tar den.
    Sthlm verkar inte ha så farlig väntetid ändå.

• elinaehn
    nevermind skrev 2012-01-21 15:26:07 följande:
    Hmm... Nyfiken eftersom jag stått i kö på min ort i 9 år och fortfarande inte kommit fram. Visst, kanske kan få en skabbig etta, men det är inte alls säkert. Beror ju på om dom före mig i kön är desperata och tar den.
    Sthlm verkar inte ha så farlig väntetid ändå.

nu ska jag nog vara tydlig, det handlar om att man i så fall använder bostadssnabben o tävlar med alla andra som gör det. men får inte ett erbjudande efter fem år. men nyfiken på vad du bor!
  • guldsmurfan

har för mig att typ stena fastigheter, wallenstam och einar mattson har vissa lägenheter som står utanför stockholms bostadskö. testa där och lycka till!

• nevermind
    elinaehn skrev 2012-01-21 15:49:00 följande:
    nu ska jag nog vara tydlig, det handlar om att man i så fall använder bostadssnabben o tävlar med alla andra som gör det. men får inte ett erbjudande efter fem år. men nyfiken på vad du bor!
    Jag bor i Visby...

Jag funderar på att flytta till Sthlm men har hört att det är sååå svårt att få bostad där. 
Svar på tråden Tips om privata hyresvärdar-stockholm