• Jak1000

Ihopväxt med förhuden.

Hej allihopa! Jag tar nu modet att fråga en väldigt personlig fråga, något som jag hållit för mig själv en tid: Om ens förhud är ihopväxt med ollonet, borde man besöka en doktor, och operera? Eller lossnar det av sig själv? Jag är i tonåren och vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill inte att det ska bli några problem under första samlaget precis! ;)

• Svar på tråden Ihopväxt med förhuden.
  • NizzY

sök vård på din vård central, det behövs nog ett litet ingrep , omskärelse liknande om det besvärar dig , för tyvärr så är det inget som fixar sig själv

• jEnNiK

Min väns lillebror hade likadant o han fick nån salva. Smörja 2 ggr/dag tror jag under en viss period... Prata med läkare, så löser det sig;) Lycka till!!

• Anonym (Samma här)

Min förhud var också sammanvuxen med ollonet när jag var i tonåren. Fast jag fattade inte att detta inte var normalt. Skolläkaren frågade om jag kunde dra tillbaka förhuden och det svarade jag att jag kunde, för lite kunde jag ju för den tillbaka. Men det här var länge sedan, långt innan internet. Porr med erigerade penisar hade jag inte sett mycket av, så jag hade ingen aning om hur det brukade se ut.
    För min fixade det sig av sig själv. Plötsligt när jag onanerade lossnade förhuden och lämnade två stora sår på ollonet. Det gjorde ont ganska länge men läkte till en helt normal penis.

Men detta berodde alltså på att jag inte ens förstod att något var fel.
    Jag skulle rekommendera dig ett läkarbesök.

• lykantrophona

Vid din ålder borde det ha "fixat sig själv", så då är det bäst att gå till ungdomsmottagning eller vårdcentral och få det tittat på. Beroende på hur det ser ut kan det antingen lösas med salva, eller med omskärelse.

Svar på tråden Ihopväxt med förhuden.