• Soffpotatis

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-20 14:59:23 följande:
    En del medlemmar har fått info om attacken i sin FL-inbox, en del i sin vanliga mail, en del inte alls....VARFÖR ligger inte informationen längst fram på startsidan???

Är det inte i FLs intresse att så många medlemmar som möjligt byter sina nick och lösenord fortast möjligt?  

Det ska vara PRIO 1 !!  Jag har inte heller fått mail ellet blivit inboxad.. Som sagt ett massmail borde sänts ut.

Jag förstår inte syftet med att ta alla lösen och lägga ut på Flaschb ? Det är fler forum som hackats och jag undrar vilka det är ?   

• Soffpotatis

17.22 via min box får jag reda på att familjeliv blivit hackat... Nu får jag info ! Tack.

• Soffpotatis
    Anonym skrev 2012-01-21 17:39:55 följande:
    Ser att många skriver att dom uppgett falskt namn o falsk adress o liknande vid registrering.. Får man ens det? Kollar inte familjeliv upp så att personen finns innan man blir godkänd??

Bara att lämna sina uppgifter som är privat är helt uppåt väggarna. Vad ska forumet med det till ? Mitt personnr ?

Jag vill inte ha post från fl eller få via mail det får man kryssa i om man vill ha. Jag vill inte ha något men måste fylla i om jag ska vara med.

Så fel . Om jag tar Cecilia och bor på Duvvägen 13 i Tidaholm vad händer då ? Bor där en med hemlig identitet så blir hon synlig för att jag tagit namnet eller adressen.Om det skulle skita sig igen..

Jag som medlem borde få bestämma det själv. 
  • Soffpotatis
    Arcitect skrev 2012-01-21 19:13:06 följande:
    Med all sannorlikhet, ja.. PRecis som jag skrev tidigare så känns det som att OM en hackare har fått tag i information så hade exempelvis JAG varit högst intresserad av den totala kunddatabasen, användardatabasen.

Så har du stansat in korrekt information som familjeliv uppmanade dig att göra med registrering så är nog svaret högst sannorlikt att dom även har ditt telefonnummer ja... 
    Jaha. Det är ju själveden att jag är så ärlig Gråter. Jag är mer global än vad jag tänkt mig.
  • Soffpotatis
    Arcitect skrev 2012-01-21 19:27:15 följande:
    Det jag personligen reagerar på är att statliga myndigheter har en anledning till varför barn exempelvis är mörkade i register. Den här sidan som i huvudsak HANDLAR om barn kan man ju tycka skall följa samma policy. Mardrömsscenariot är som sagt att om jag suttit och diskutterat om mina barn, ålder, skolor etc via inbox här och att en vilt främmande individ får ta del av den informationen.

Vill jag att mina barns identiteter skall bli extrem-offentliga då vi inte har en aning om hur materialet den här "hackern" ha fått tag på disponerar den.

Dansk peddo/traffiking-sida som nästa anhalt?

Vem vet.. Uppenbarligen inte ens administratörerna på fl.. 
    Precis...Jag har inte skrivit något som är känsligt men jag tänker större än Fl. Jag ifrågasätter varför mina personuppgifter och adress måste fyllas i annars får jag inte vara med. Hackare tar på sig skulden Jaha men sen då ? Mina uppgifter är där ute på i någons "ficka"

Jag har gjort det jag kunnat och jag hoppas Fl gör sitt och lite till.    
  • Soffpotatis

Dom skickar ett nytt lösen till dig på den epost du lämnat.  Jag glömde mitt lösen och mailade dom. Jag fick ett lösen som va 5 tecken blandat. Detta var för några månader sen.

• Soffpotatis
    Anonym skrev 2012-01-21 22:18:59 följande:
    Jag håller helt med dig. I avtalet förbinder man dessutom att lämna korrekta personuppgifter. Nu läste jag visserligen att man inte behöver lämna det alls vid nyregistrering men uppdaterad information eller avtal har de inte. Förvånad någon?
    Var står det någonstans ?

Så jag måste nyregga för att bli fri ?   Så fult gjort... Det borde räcka med att ta bort det man inte vill ha och spara.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt